וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה בשתי הזירות, החשוד שכבר הורשע ברצח: הסוף העצוב של ספיר נחום

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 16:37

מהתלונה בתחנת עכו - ועד רגע מציאת גופה בתוואי שטח בלתי אפשרי. מההתאהבות בשכן לפני כשנתיים - ועד החשד ברצח האכזרי של אם ילדיו. אחרי 11 ימי חיפושים מורטי עצבים, ספיר נחום תובא היום למנוחות. ועם זאת, החקירה טרם הושלמה וכמה קצוות עוד נותרו פתוחים

בווידאו: בני משפחתה של ספיר נחום מגיבים לזיהוי הגופה/צילום: יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל

במכון הלאומי לרפואה משפטית נשלמת היום (שלישי) נתיחת גופתה של ספיר נחום, שעל פי החשד נרצחה כבר ביום שבבוקרו נעלמה, יום חמישי לפני כשבועיים. מצב הגופה שהושלכה בשטח פתוח, מסולע וסבוך מחוץ לכפר איבטין, הכתיב טיפול מורכב במכון, ולכך מוסיפה העובדה שממצאי הנתיחה ישמשו ראיות מרכזיות בחקירה ובהליכים המשפטיים שיבואו אחריה.

הנתיחה הסתיימה בצהריים ואחריה תשוחרר הגופה לקבורה. טקס הלוויה צפוי להיערך ב-18:00 בבית העלמין "נחלת אשר" בעכו.

התאהבה בשכן שהפך לחשוד ברצח

ובינתיים, בית משפט השלום בעכו האריך אתמול את מעצרו של וולאא חלאילה מעכו, בן הזוג לשעבר של ספיר נחום. השניים הכירו באקראי בעת שהיתה חיילת בודדה והתגוררה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, שם גם הוא גר, וההיכרות העמיקה אחרי שהתבדחה אתו על שהתנגש עם אופניו החשמליים בעץ. בהמשך, התאהבו והפכו לזוג.

כשהשתחררה מצה"ל היתה כבר בהריון ראשון ממנו, והוא סייע לה למצוא בסמוך את הדירה ברחוב הרצל. במהלך תקופת החיפושים אחריה הוא נחשד בקשירת הקשר להיעלמותה, אבל אחרי מציאת הגופה הודיע אתמול לביהמ"ש רפ"ק מולא ביאן העומד בראש צוות החקירה ביחידה המרכזית של מחוז חוף, כי הוא חשוד שחטף אותה ורצח אותה.

המניע המיוחס טרם התברר אבל ברקע היחסים בין השניים היתה דרישתה של ספיר נחום כי יכיר גם באבהות על בנה בן 11 החודשים, וכן המשא ומתן ביניהם על תשלומי מזונות וחתימות שונות שנדרשו לה כדי לסדר את הילדים בגן ובכלל במערכת החינוך.

ספיר נחום, הנעדרת בת ה-23 מעכו, בתמונה ממצלמות האבטחה מבוקר ההיעלמות. מצלמת אבטחה, אתר רשמי
11 ימי חיפושים. תיעוד האבטחה האחרון בו נצפתה ספיר נחום/אתר רשמי, מצלמת אבטחה

לאחר מציאת הגופה, עצרה המשטרה גם את אחיו עלאא חלאילה, אסיר ברישיון השפוט ל-20 שנה בגין רצח אכזרי אחר, שבמהלך המשפט הומר לעבירת הריגה. לפני כשנה שוחרר, אך הוא עדיין נושא עליו אזיק אלקטרוני ומצוי בתנאים מגבילים. לטענת סניגורם של השניים, עו"ד אביעד חייט, בשעות הקריטיות בהן נעלמה נחום ושבהן הוא נחשד שהפר את התנאים, הוא היה בכלל בטיפול דיאליזה שתוכנן ואושר מראש על ידי מינהלת המעצרים האלקטרוניים. מעצרו הוארך עד יום ראשון הבא.

חיפושים  אחר ספיר נחום 6 ביוני 2022. שלומי גבאי
בראש סדר העדיפויות של המחוז. לוחמות מג"ב בחיפושים אחר ספיר/שלומי גבאי

בתוך כך, תחת מגבלות איסור הפרסום בפרשה, אמרה המשטרה כי היא חוקרת יותר מזירה אחת, אבל המשטרה אינה אומרת אם הגופה הובאה למקום בו נמצאה, רק אחרי שנרצחה. יוזכר כי פרטים רבים שהופצו התבררו ככוזבים.

שלב אחר שלב - כך פעלה המשטרה

  • 1. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה אודות נסיבות ההיעדרות, ובוצעו מגוון פעולות מודעיניות וטכנולוגיות שהביאו למעצר החשוד.
  • 2. ‏לצד פעולות החקירה שכללו צפיה במצלמות החלו חיפושים במעגל הקרוב בעיר עכו.
  • 3. ‏בשל חומרת האירוע החקירה הועברה מתחנת עכו לידי חוקרי הימ"ר.
  • 4. ‏ככל שהתקדמה החקירה כך התרחבו החיפושים באזור היישובים איבטין, בסמת טבעון.
  • 5. ‏שיטת החיפוש התבססה על חלוקת השטח לתאים, כשכוחות נוספים חזרו על תאי השטח שזוכו על מנת "לאשרר" את הזיכוי של הכוח הקודם.
  • 6. ‏הרכב הכוח שפעל: מאות שוטרים, מתנדבים, לוחמי מג"ב, יחידת הג'יפים, גששים, כלבנים, פרשים, מפעילי רחפנים, היחידה האווירית ועוד.
  • 7. ‏ההנחיה של מפקד מחוז חוף קבעה כי איתור הנעדרת היא המשימה המובילה בסדר העדיפות המחוזי, ולשם כך בבוקר בו אותרה הגופה השתתפו כלל קציני המחוז בחיפושים.
  • 8. ‏מפכ"ל המשטרה עודכן כל העת במהלכי החקירה והחיפושים, ערך הערכת מצב בשטח ופגש בכוחות המחפשים.
  • 9. ‏לצד פעולות אלו עמד מפקד תחנת עכו בקשר עם משפחת הנעדרת ועדכן אותם בפעולות הכוחות.
  • 10. ‏על אף הימים הרבים שחלפו - לא נחסך המאמץ המשטרתי. איתור הגופה היא תוצאה של פעילות חקירה, חיפוש וסקירה סדורה ומנוהלת.
ספיר נחום. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
נכנסה להריון בעת שהייתה חיילת. ספיר נחום/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בחיפושים שניהל מפקד תחנת עכו, סגן ניצב ניר ג'מבר, שולבו כוחות ואמצעים מבצעיים רבים, לצד נקיטת מהלכי חקירות ומודיעין. המשטרה הפעילה אמצעים טכנולוגיים, מסוק של היחידה האווירית, רחפנים, כלבנים, פרשים וכוחות רבים שפעלו על פי תוכנית חלוקה לתאי שטח ומבצעים סריקות באופן רגלי ורכוב. מאז שלושה ימים לאחר היעדרותה של ספיר, מיום ראשון שעבר שהיה יום חג שבועות, התרכזו החיפושים באיזור איבטין, מתוך ניתוח מידעים מאמצעים טכנולוגיים, אודות שלוש השעות מיד לאחר ההיעלמות של ספיר ועד שככל הנראה שהחשוד המרכזי נראה שוב במרכז קניות בעיר עכו.

המיקוד הזה הוכיח את עצמו. הגופה נתגלתה מאות מטרים מהמקום בו הקימה המשטרה את החפ"ק שלה וסרקה אותו שוב ושוב באמצעות שוטרים ומתנדבים. השטח חולק לגזרות שזוכו אחת אחרי השניה. גם הגזרה בה נמצאה הגופה זוכתה, אלא שהשוטרים חזרו אליה לאשרר את הזיכוי ובסופו של דבר עירנותם של קצין ובלש של ימ"ר חוף שסרקו אותה, איתרו אותה בזירה שתוארה אחר כך כזירה קשה מאד.

החשוד בהיעלמותה של ספיר נחום במהלך דיון בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום בעכו 14 ביוני 2022. שלומי גבאי
חוקרי הימ"ר יביאו את החשודים לדין". חלאילה בביהמ"ש/שלומי גבאי

"איתור הגופה אתמול של אישה צעירה ואם לילדים קטנים הוא תוצאה טראגית של חטיפה ורצח לכאורה", מסר מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, "שוטרי המחוז עבדו לילות כימים מתוך רגישות המשימה שהוצבה בראש סדר העדיפות המחוזי. השתתפתי בחיפושים וראיתי את הנחישות והמאמץ מקרוב. חוקרי הימ"ר ימשיכו בחקירה על מנת להביא את החשודים לדין". ואכן, במשך 11 ימים עסקו שוטרי מחוז חוף יחד עם כוחות נוספים באיתור גופתה של ספיר נחום לצד פעילות חקירה ומודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully