וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ספינות איראניות נצפו בים האדום: "הנוכחות המשמעותית ביותר מזה עשור"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 18:14

גנץ חשף בנאומו בוועידת האקונומיסט ביוון תצלומי לווין, שמעידים על התבססותה הצבאית של איראן בים האדום. "איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור בכלל ובמרחב הימי בפרט", טען. עוד הציג ניסוי איראני לשיגור טיל מתקדם: "יוכל להוות איום על מרחבים במרכז אירופה"

בווידאו: גנץ חשף את הנוכחות הצבאית האיראנית בים האדום/צילום: האקונומיסט

ארבע ספינות צבאיות איראניות אותרו בים האדום בחודשים האחרונים - כך חשף היום (שלישי) שר הביטחון, בני גנץ, בנאומו בוועידת האקונומיסט ביוון. "איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור בכלל ובמרחב הימי בפרט, והיא מתבססת צבאית בים האדום עם ספינות צבאיות שמפטרלות באופן חריג", אמר.

גנץ ציין כי "הנוכחות של הכוחות הצבאיים של איראן בים האדום בחודשים האחרונים היא המשמעותית ביותר מזה עשור". הוא הגדיר זאת כ"איום ישיר על המסחר, האנרגיה והכלכלה העולמית". בהמשך חשף, כי לאחרונה איראן ביצעה ניסוי במחוז סמנאן במשגר לווינים שמיועד לשיגור טיל בין-יבשתי ארוך טווח. "טיל כזה יוכל להוות איום על מרחבים במרכז אירופה", הוסיף. "גם כטב"מים מתקדמים פעילים ומערכות טילים נוספות שאיראן מפתחת, יכולים להגיע, כבר כעת, בהינתן החלטה, לטווחים של אלפי קילומטרים כולל לאזור שבו אנו נמצאים".

נאומו של שר הביטחון, בני גנץ בוועידת Annual Economist Government Roundtable. משרד הביטחון
"איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור". שר הביטחון בני גנץ/משרד הביטחון
תמונות לוויין חריגות מהחודשים האחרונים של 4 ספינות צבאיות איראניות בים האדום המעידות על התבססות איראן:. משרד הביטחון
"מפטרלות באופן חריג". הספינות האיראנות שנצפו בים האדום/משרד הביטחון

לאחר מכן, התייחס שר הביטחון ליירוט הכטב"מים של חיזבאללה, שעשו את דרכם לאזור אסדת הגז כריש. הוא תקף את חיזבאללה וטען כי פעולתם היא "קודם כל נגד אזרחי לבנון, שנאנקים תחת קשיים כלכליים, כל זאת בשירות משטר האייתוללות האיראני והאינטרסים שלו באזור. לפעולות חזבאללה, שאין בהן תוחלת מבצעית, יש פוטנציאל להביא למיסקלקולציה ולערעור היציבות. הניסיון של חיזבאללה, מראה שהם לא רואים נכון את המציאות באזור", המשיך.

הוא סיכם והתחייב, "ישראל מפקחת על כל הנעשה בסביבתה, ותגיב בעוצמה מול מי שינסה לפגוע באזרחיה ובתשתיותיה. לצד זאת, אנו נכונים לעבוד ביחד עם שותפים ולבנות יציבות ושגשוג באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully