וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד יבקש ממקרון להעביר מסר ללבנון: "חיזבאללה מסכן את המו"מ על הגבול הימי"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 8:42

ראש הממשלה צפוי להיפגש עם נשיא צרפת, כשהמו"מ העקיף עם לבנון על הגבול הימי נמצא על הפרק, ובצל הפלת המל"טים שהיו בדרכם לאסדת "כריש". לפיד יציג למקרון חומרים מודיעיניים חדשים שיסבירו כיצד ארגון הטרור מסכן את שלמות לבנון וביטחונה

בווידאו: צה"ל יירט 3 מל"טים של חיזבאללה שעשו דרכם לעבר אסדת הגז/דובר צה"ל

ראש הממשלה יאיר לפיד יבקש מנשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישתם בפריז היום (שלישי) אחר הצהריים להעביר מסר לממשלת לבנון לפיו "חיזבאללה משחק באש" ומסכן את היכולת של לבנון להגיע להסכם לפתרון המחלוקת סביב הגבול הימי ומאגרי הגז, כך אמר פקיד ישראלי בכיר בתדרוך לכתבים.

למה זה חשוב

  • לצרפת יש קשרים הדוקים, אסטרטגיים והיסטוריים עם לבנון. הנשיא מקרון מקיים קשרים קרובים והדוקים עם נשיא לבנון מישל עאוון וראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי.
  • בישראל מקווים כי לחץ צרפתי על לבנון יסייע למשא ומתן העקיף אותו מנהל השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בין ישראל לבין לבנון על פתרון המחלוקת סביב הגבול הימי.
  • פקידים ישראלים בכירים ציינו כי בשבועות האחרונים חלה התקדמות במשא ומתן העקיף עם לבנון והדגישו כי גם ארצות הברית, גם ישראל וגם לבנון סבורות שניתן להגיע להסכם עד חודש ספטמבר.

במוקד החדשות

  • לפיד ימריא לצרפת הבוקר לביקור בזק שיימשך כחמש שעות בלבד ויתמקד בפגישה בינו לבין מקרון. הביקור תוכנן עוד בתקופת ראש הממשלה בנט, אך אחרי החילופים הסכימו הצרפתים להשאיר את הביקור על כנו.
  • פקיד ישראלי בכיר ציין כי הסוגיה הלבנונית צפויה לתפוס מקום מרכזי בשיחות בין לפיד לבין מקרון, במיוחד לאחר האירוע שבו הופלו שלושה מל"טים של חיזבאללה שהיו בדרכם לאסדת הגז "כריש" בים התיכון.
  • לדברי הפקיד הבכיר, לפיד יציג למקרון חומרים מודיעיניים חדשים שיסבירו כיצד חיזבאללה מסכן את שלמות לבנון וביטחונה.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה הם אומרים

  • "נרצה שנשיא צרפת ישתמש בקשריו כדי להבהיר לממשלת לבנון שאנחנו רוצים להשלים את המשא ומתן על הגבול הימי ומאגרי הגז אבל לא נעשה זאת תחת איומי חיזבאללה. נרצה שמקרון יעביר ללבנון את המסר שיש תנאים טובים להגעה להסכם וכדאי לנצל את הזמן שעומד לרשותנו", אמר הפקיד הבכיר.
  • אתמול מתחו ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ושר החוץ הלבנוני עבדאללה בוחביב ביקורת על חיזבאללה והדגישו כי שיגור המל"טים הייתה "פעולה בלתי מקובלת, שחושפת את לבנון ואת המשא ומתן על הגבול הימי לסיכונים מיותרים".
  • הפקיד הבכיר הוסיף כי לפיד יאמר למקרון שהאסדה חשובה להפקת גז שישמש לא רק את ישראל, אלא גם תגדיל את הפוטנציאל לייצוא גז לאירופה דרך מצרים כדי לסייע בהתמודדות עם משבר האנרגיה.

תמונת המצב

  • המבוי הסתום בשיחות הגרעין בין איראן לבין ארצות הברית ומעצמות אירופה יהיה גם הוא נושא מרכזי בפגישה. הפקיד הבכיר אמר כי לפיד ידגיש בפני מקרון שיש לקבוע דד-ליין לסיום המשא ומתן עם האיראנים ולא לאפשר להם להמשיך ולבזבז זמן.
  • הפקיד הבכיר ציין כי לפיד ידון עם מקרון על הצורך לגבש תוכנית משותפת להגברת הלחץ על איראן בתרחיש שבו אין הסכם גרעין. "יש חשיבות שיהיה קמפיין לחץ מסונכרן נגד איראן וחשוב לנו להבין מה הדברים שהם מוכנים לעשות כמדינה ויחד עם בריטניה וגרמניה", אמר הפקיד הבכיר.

נקודה מעניינת

  • בין לפיד לבין מקרון יש מערכת יחסים חברית שנמשכת כבר כמה שנים. כמה ימים לפני הבחירות באפריל 2019 אירח מקרון את לפיד בארמון האליזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully