וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיים בהצטיינות? אוניברסיטה פלסטינית העניקה "תואר שני" לזכריה זביידי

3.7.2022 / 16:30

המחבל קיבל "תעודת גמר" מאוניברסיטת ביר זית, אף שהוא בבידוד מאז הבריחה מהכלא, וכשאר האסירים הביטחוניים הוא ממילא לא רשאי להשלים לימודים אקדמאים. בכיר בשב"ס לשעבר: "זה תואר פקטיבי. הוא כלל לא יכול לקבל חומרי לימוד". ובמה עסקה "עבודת הגמר"?

טקס הענקת תעודות "תואר שני" לזביידי זכריה שלא בנוכחותו באוניברסיטת ביר זית. 3 ביולי 2022/ללא

אוניברסיטת ביר זית הפלסטינית העניקה בסוף השבוע למחבל זכריה זביידי תעודה גמר לאחר שלטענתה סיים תואר שני. זביידי שוהה בבידוד ובמעקב צמוד מאז הבריחה מכלא גלבוע בשנה שעברה וחומרי הלימוד אינם נגישים לו, בדומה לשאר האסירים הביטחוניים שאינם רשאים ללמוד לימודים אקדמאיים. זאת בעקבות החלטה שהתקבלה בשנת 2011 בשב"ס, ואושרה גם לאחר עררים שהוגשו לבג"ץ.

ביום שישי נערך טקס הענקת תארים לסטודנטים באוניברסיטה ביר זית ברשות הפלסטינית, ובמהלך האירוע החגיגי התבשרו המשתתפים כי גם המחבל זכרייה זביידי סיים בכלא תואר שני. כמו כן, הוצגה עבודת הגמר של זביידי, שעסקה - תחת הכותרת "הצייד והדרקון" - בחוויה של פלסטיני שנרדף תחת השלטון הישראלי. אחיו של זביידי, יחיא, סיפר כי הוא התבשר על קבלת התואר, וכי ההודעה העלתה את המורל שלו ושל שאר האסירים הביטחוניים.

גזר דין לאסירים שנמלטו מכלא גלבוע בית משפט בנצרת, 22 במאי 2022. יואב איתיאל
סיים תואר? המחבל זכריה זביידי/יואב איתיאל

מאז החמרת התנאים של האסירים הביטחוניים ושלילת האפשרות להשלים תארים מאוניברסיטאות רשמיות בכלא, תעשיית הענקת התארים הפיקטיביים לאסירים ביטחוניים על ידי מוסדות חינוך פלסטיניים משגשגת, כשמדי שנה מוענקים לאסירים תארים בהיעדרם.

"נותנים לו נייר, זה משהו פיקטיבי כי הוא לא יכול ללמוד בכלא לתואר. זה לא משהו שהוא ישב ודגר עליו", אמר היום גורם בכיר לשעבר בשב"ס בשיחה עם וואלה!, "אסיר לא יכול לקבל חומרי לימוד, הוא יכול לקבל בעיקר ספרי תפילה וכדומה, אבל לא מעבר לזה".

"אם אומרים בשכונה שאותו אסיר קיבל תואר זה בסך הכל להרים לו ולשם של המשפחה, הם משחקים משחקי כבוד", הוסיף הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully