וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס בוחן אפשרות לממן ניתוח לשחזור אף למחבלת שנפצעה בפיגוע שביצעה

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 11:16

אסראא ג'אבאס מרצה 11 שנות מאסר לאחר שפוצצה מטען חבלה ופצעה שוטר. שב"ס מימן לה שני ניתוחים שהוגדרו חיוניים. ועדת החריגים דחתה את בקשתה למימון ניתוח נוסף, שלא הוגדר כהכרחי, אך כעת הודיעו בשב"ס כי ישקלו זאת בשל חוות דעת חדשה. שב"ס: "מסרבים לקיים הליך אסתטי"

מחבלת פוצצה מטען חבלה ברכב באזור מעלה אדומים/עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

שירות בתי הסוהר הודיע היום (שני) כי הוא בוחן את האפשרות לממן ניתוח לשחזור אף למחבלת אסראא ג'אבאס ממזרח ירושלים שנפצעה בפיגוע שביצעה, שבו פוצצה בלון גז ליד מעלה אדומים ב-2015. בקשתה לניתוח אף קוסמטי נדחתה פעמיים, אך כעת הגישה בקשה עם חוות דעת חדשה, שמצביעה על היתכנות לפגיעה בתפקוד בהיעדר ניתוח.

ג'אבאס מרצה עונש מאסר של 11 שנים לאחר שניסתה לבצע פיגוע במהלכו גרמה לפיצוץ של בלון גז, שפגע בשוטר וגרם לו כוויות בפניו ובחזהו. כתוצאה מהפיצוץ נפגעה גם ג'אבאס עצמה, ומאז היא עוברת טיפולים רפואיים שונים אותם מימן לה שירות בתי הסוהר, בהם שני ניתוחים בכף ידה.

ג'אבאס ביקשה ששב"ס יממן לה גם ניתוח לשחזור אפה, אך בוועדת חריגים דחו את בקשתה בטענה כי לא מדובר בניתוח שנועד לשמירה על בריאותה וכי הטיפול אינו כלול בסל הבריאות.

אסראא ג'עאביס מחבלת שנפצעה בזמן הפיגוע שבצעה 07 בנובמבר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
המחבלת שנפצעה בזמן פיגוע שביצעה/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר שעתרה נגד החלטת הוועדה לבית המשפט המחוזי ונדחתה, ג'אבאס לא ויתרה והגישה עתירה לבית המשפט העליון. כחלק מהתשובה לעתירה, הודיע שב"ס כי יבחן מחדש את בקשתה.

שב"ס הבהיר כי בימים אלה גורמי הרפואה בוחנים חוות דעת שכוללת בין היתר הצעה לטיפול מסוג אחר באף המחבלת. "במסגרת בחינה זו, היא תוכל להעביר את התייחסותה לחוות הדעת ולאחר מכן תתקבל החלטה חדשה בעניינה". העליון דחה את עתירתה, בין היתר בשל בחינת הבקשה מחדש.

עוד בוואלה!

פיגוע תופת ליד מעלה אדומים: מחבלת פוצצה מטען ברכבה, שוטר נפגע קל

לכתבה המלאה
אסראא ג'עאביס מחבלת שנפצעה בזמן הפיגוע שבצעה 07 בנובמבר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
המחבלת אסראא ג'אבאס/פלאש 90, יונתן זינדל

בשנת 2015 ג'אבאס פוצצה מטען חבלה במכוניתה בכביש 437 באזור מחסום א-זעים הסמוך למעלה אדומים, לאחר ששוטר הורה לה לעצור. כתוצאה מכך נפצע קל הגבר בן ה-45.

השוטר הבחין בכלי רכב חשוד וסימן לנהגת לעצור. על פי המשטרה, היא צעקה "אללה אכבר" ופוצצה את המטען שנשאה וכתוצאה מכך נפצעה קשה ופגעה בשוטר שעמד בסמוך לה. כוחות מגן דוד אדום הוזעקו למקום העניקו טיפול ראשוני לשוטר ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהוא סובל מכוויות בפנים. המחבלת פונתה לבית החולים הדסה עין כרם שבעיר.

משב"ס נמסר כי "שירות בתי הסוהר עומד בסירובו לממן הליך אסתטי לאסירה. ההחלטה השיפוטית מתייחסת לחוות דעת רפואית חדשה אשר הוגשה לשב"ס במסגרתה מבקשת האסירה הליך רפואי אחר ממה שנדון עד כה. גורמי מקצוע בשב"ס יבחנו את הבקשה בהתאם לנהלים".

מעמותת רופאים לזכויות אדם, המייצגת את האסירה בהליך המשפטי מול שב"ס, נמסר כי "הניתוח המדובר נמצא בסל הבריאות, אך במקרה המדובר, כמו במקרים אחרים, שירות בתי הסוהר מונע מכלואים משיקולי תקציב טיפול רפואי אשר הומלץ להם על ידי רופאים מומחים. באופן זה, מערך הרפואה של שב"ס מתנהל כיישות נפרדת ממערכת הבריאות הציבורית ופועל ככל העולה על רוחו, ללא סל בריאות מוגדר וללא פיקוח של גורם רפואי כלשהו תוך פגיעה בזכותם של כלואים לבריאות החלטת בית המשפט בעניינה של אסראא מהווה תקדים מסוכן לטענת שב"ס כי אינו מחוייב לספק לכלואים שירותי בריאות השווים לשירותים שמקבלים כלל תושבי מדינת ישראל. משמעות החלטה זו כי כלואים יקבלו טיפול רפואי נחות על בסיס שיקולי תקציב ולא שיקולים רפואיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully