וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית עצרה שלושה בני אדם בג'נין, בהם בנו של זכריה זביידי

עודכן לאחרונה: 8.1.2022 / 19:12

בתיעוד האירוע נראים שוטרים פלסטינים מכים בעוצמה את העצורים, המתנגדים להם. בעקבות המעצר והתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, חמושים המקורבים למשפחתו של זביידי פתחו בירי לעבר מבני הרשויות בעיר

בווידאו: שוטרים פלסטינים מכים עצורים ליד ג'נין/לפי סעיף 27א'

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו הלילה (שבת) שלושה בני אדם בג'נין, בהם בנו של זכריה זביידי - בכיר פתח שהיה בין האסירים שנמלטו מכלא גלבוע בספטמבר. בתיעוד מהמעצר שהופץ ברשתות החברתיות, ניתן לראות שוטר פלסטיני מכה את אחד העצורים, לאחר שהאחרון התנגד למעצר, שהפך אלים. שעות לאחר המעצר, בנו של זביידי שוחרר.

ברשות טרם סיפקו הסבר רשמי לסיבת המעצר. לדברי טלאל דויכאת, דובר מנגנון הביטחון הפלסטיני, לאחר התערבות של ארגון פתח, בנו של זביידי שוחרר. הוא גינה את הירי על אנשי הביטחון, אך ציין כי בעקבות התקרית ראש מנגנון הביטחון החליט להקים ועדת חקירה, שתבחן האם אנשי הארגון חרגו מתפקידם.

מעצר פלסטינים בג'נין, 8 בינואר 2021. לפי סעיף 27א, צילום מסך
המעצר, הלילה/צילום מסך, לפי סעיף 27א

מנגנוני הביטחון של הרשות מסייעים בשמירה על הביטחון בגזרה, מבצעים מעצרים ומונעים חיכוך בין ישראלים לפלסטינים. לאחרונה חל שינוי מסוים ביחסים בין ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית, ושר הביטחון בני גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביתו בראש העין. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק.

עוד בוואלה!

פגישה חריגה בראש העין: גנץ נועד בביתו עם אבו מאזן

לכתבה המלאה
זכריה זביידי נתפס, 11 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
זביידי לאחר שנלכד בבחירה מכלא גלבוע, ספטמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

בכיר ישראלי אמר כי גנץ ועבאס הסכימו שיש לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה נוספת בגדה. עוד הוסיף כי קיום הפגישה תואם עם לשכת ראש הממשלה, שנתנה אור ירוק לפגישה. בפגישה נכח מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, וכן השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח וראש שירותי הביטחון הפלסטינים מאג'ד פארג'. הפגישה ארכה כשעתיים וחצי - חלקה בפורום רחב וחלקה בארבע עיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully