וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי אשכנזי במסר מוקלט מהכלא ביוון: "מקווה שאוכל לבוא לקידוש עם המשפחה שלי"

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 21:45

"אני כבר 9 ימים יושב בכלא על לא עוול בכפי, אני מאוד מקווה שכולם יעזרו לי לחזור למדינה שלי שאני הכי אוהב בעולם", כך מסר הישראלי שנעצר באי קוס בטענה שהוא מבוקש על ידי האינטרפול. עורך דינו קיבל מסמכים המחזקים את ההנחה שהאינטרפול טעה בזיהוי

בווידאו: דודי אשכנזי בהקלטה מהכלא ביוון/מערכת וואלה!

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר באי קוס ביוון בטענה כי הוא מבוקש על ידי האינטרפול, הודה לכל מי שתומך בו ופועל כדי לשחררו - כך נשמע בהקלטה, ששלטונות יוון אפשרו היום (חמישי) את פרסומה. "אני כבר תשעה ימים יושב בכלא על לא עוול בכפי, על משהו שלא עשיתי בכלל, אני מאוד מקווה שכולם יעזרו לי לחזור הביתה, למדינה שלי, שאני הכי אוהב בעולם", אמר.

אשכנזי הדגיש כי מצבו בסדר והביע את תקוותו שיוציאו אותו מהכלא ביוון "כמה שיותר מהר". "אני מקווה שזה יהיה מחר כדי שאוכל לבוא לקידוש עם המשפחה האהובה שלי", ציין. "גם אם לא אני פה, חזק בשבילכם. תעשו את הכול כדי שאני אצא מפה כמה שיותר מהר. תהיו חזקים", מסר.

התובעת המחוזית ברודוס פגשה היום בשנית את עורך דינו של אשכנזי, ניר יסלוביץ'. בפגישה, נמסרו לו מסמכים המחזקים את ההנחה שאשכנזי אינו האיש אותו מחפש האינטרפול. כך, למשל, הובהר כי הדרכון האוזבקי, השייך כביכול לאשכנזי, זויף על ידי אדם שזהותו ידועה. בתום הפגישה הביע עו"ד יסלוביץ אופטימיות שהפרשה לפני סיומה והודה לשלטונות יוון על שיתוף הפעולה והנכונות לפעול יחד לחשיפת הטעות.

דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"אני פה, חזק בשבילכם". אשכנזי/אתר רשמי, ללא

דודי אשכנזי נעצר ביוון בשבוע שעבר, כשהגיע עם אשתו רחלי לחופשה באי קוס. אשכנזי, תושב בת חפר שבעמק חפר, בן 52, נעצר על פי צו מעצר בינלאומי שהוציא האינטרפול נגדו בעקבות עבירות סמים שביצע לכאורה בפרו בשנת 2012. אולם, לטענתו כלל לא היה בפרו בתקופה המדוברת והוא טוען כי מדובר בטעות איומה וככל הנראה עבריינים גנבו את זהותו והשתמשו בה בעת שביצעו עבירות ברחבי העולם. משפחתו פועלת כעת להוכיח את חפותו.

כפי שפורסם בוואלה!, האירוע שעומד במרכז הפרשה הבינלאומית התרחש בעיר לימה, בירת פרו, ב-16 ביוני 2012. האיש אותו מבקשים הפרואנים והמכונה "אל דוק" (בספרדית, "הדוקטור") המחזיק באזרחות כפולה אזרביג'אנית-ישראלית, חבר לטענתם, בארגון פשיעה בינלאומי שעסק בהברחת סמים מפרו לרוסיה, דרך האוויר. איכשהו, טופלת פרו את הפרשה הזו על שמאי הרכב דודי אשכנזי שבמועד הזה היה בכלל נהג ומנהל בקואופרטיב "דן".

רחל ודודי אשכנזי. אלבום משפחתי, באדיבות המצולמים
מתגעגע למשפחה. אשכנזי ואשתו/באדיבות המצולמים, אלבום משפחתי

חיזוק משמעותי לטענה שמדובר בטעות של האינטרפול עולה מטעות של האינטרפול גם במקרה של ישראלי אחר הנושא את אותו שם. דודו אשכנזי, סוכן ביטוח שכיר בן 38 מכפר סבא, נשוי ואב לשני ילדים, שנסע ב-2015 לטיול שורשים במרוקו עוכב בקונקשן בבריסל ובביקורת דרכונים הודיעו לו שיש איזו בקשה משבדיה להסגרה שלו.

הוא הוחזר לישראל ולדבריו התברר שאזרח מאזרביג'אן השיג דרכון שלו שנגנב בישראל ואחר כך ניסה להתנקש במישהו בשבדיה. "השם שלי הוכנס לרשימה של האינטרפול של אנשים שמנועים כניסה ל-24 מדינות שחתומות על אמנה משותפת בעניין", סיפר. עוד אמר כי עד היום הוא חושש לצאת מהארץ שמא יעוכב ואך ורק בשל שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully