וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: התאכזבתי מנתניהו, אבל אחשוב אם לתמוך בו בבחירות

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 10:19

לאחר שקילל את יו"ר האופוזיציה, נשיא ארה"ב לשעבר אמר בריאיון שישודר בערוץ אמריקני כי ישקול תמיכה בנתניהו בבחירות הקרובות. בנוסף, הודה שוב כי פעולותיו פגעו בו

בווידאו: דונלד טראמפ בריאיון לברק רביד מספר כי היא מאוכזב מהתנהלות ישראל בפרשת חיסול סולימאני/צילום: רויטרס, עומר מירון/לע"מ, AP, Shutterstock ו-Getty Images

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה אמריקני כי על אף אכזבתו מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו ישקול לתמוך בו בבחירות שוב. בריאיון, שישודר בהמשך היום (חמישי) סיפר טראמפ כי בעבר התאכזב מנתניהו, אבל האפשרות שיתמוך בבחירות העתידיות שצפויות להתקיים, ייתכן שיעמוד לצידו.

צפו בדבריו של טראמפ

"הייתי מאוכזב בדרכים מסוימות, אבל אם הוא ירוץ, אני בהחלט אחשוב אם לתמוך בו", אמר טראמפ. "נראה מה יקרה. הוא אכזב אותי, אבל הוא עשה גם דברים טובים".

דבריו של הנשיא לשעבר מגיעים לאחר שתקף את נתניהו בשיחה עם כתב וואלה!, ברק רביד, בספרו "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון". בריאיון שקיים איתו רביד באפריל בשנה שעבר, כשהיה נראה כי ישראל בדרך לבחירות חמישיות, אמר טראמפ כי "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו - האיש שעשיתי עבורו יותר ממה שעשיתי עבור כל אדם אחר שעבדתי איתו. ביבי היה יכול לשבת בשקט, הוא עשה טעות נוראית".

עוד בוואלה!

טראמפ: הייתי מאוד מאוכזב מהתנהלות ישראל סביב חיסול סולימאני

לכתבה המלאה

טראמפ הודה בפני רביד כי ביצע מהלכים שונים שיעזרו לנתניהו לשרוד פוליטית כראש ממשלה, אך לתחושתו הוא לא קיבל יחס זהה מנתניהו. אחת הדוגמאות שטראמפ נתן הייתה החלטתו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן כמה ימים לפני הבחירות בישראל באפריל 2019.

"זה היה ביג דיל", אמר טראמפ. "אנשים אמרו לי שזו היתה מתנה ששווה עשרה מיליארד דולר. עשיתי את זה לפני הבחירות - וזה עזר לו. אולי זה עזר לו להשיג תיקו. כלומר, הוא היה מפסיד את הבחירות בלעדיי ובזכותי הוא יצא תיקו. הוא עלה הרבה בסקרים אחרי ההחלטה על רמת הגולן. הוא עלה ב-10% או ב-15%".

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
"אכזב אותי". טראמפ על נתניהו/רויטרס

לפחות חמש פעמים במהלך הריאיון הזכיר טראמפ כי נתניהו בירך את ביידן בסרטון וידאו שפרסם. הוא סיפר שמי שהראתה לו את הסרטון היתה רעייתו מלאניה. "אף אחד לא עשה עבור ביבי יותר ממני. אני אהבתי את ביבי. אני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות", אמר טראמפ. "האדם הראשון שבירך את ג'ו ביידן היה ביבי. ולא רק שהוא בירך אותו, הוא עשה זאת בסרטון וידאו".

רביד שוחח עם טראמפ פעם נוספת בחודש יולי בשנה שעבר. חודש קודם לכן נתניהו עזב את לשכת ראש הממשלה אחרי 12 שנים רצופות ונפתלי בנט הושבע במקומו. "אני מחבב אותו, אבל הוא היה בתפקיד הרבה זמן", אמר הנשיא לשעבר על נתניהו. "אנשים מאוד כעסו עליו כשהוא היה הראשון שהתקשר לברך את ביידן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully