וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים בכותל קינחו את האף בסידור של התנועה המסורתית: "לפיד חייב ליישם את מתווה הכותל"

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 16:28

הצעירים הגיעו להפגין נגד טקסי בר ובת מצווה שנערכות דרך התנועה המסורתית בכותל המערבי, ובמחאה השחיתו סידור שלהם. בתנועה פנו ללפיד: "רק יישום מתווה הכותל ישים סוף לטירוף הזה". ראש הממשלה הנכנס התחייב בעבר לקדם את המתווה: "אלחם ואאבק עד שיעבור"

בווידאו: מפגיננים חרדים קרעו סידור וקנחו באמצעותו את האף בתפילת התנועה המסורתית/צילום: התנועה המסורתית

צעירים חרדים תועדו קורעים סידור תפילה בכותל - ומקנחים בו את האף. הצעירים הגיעו להפגין נגד טקסי בר ובת מצווה שנערכות דרך התנועה המסורתית במתחם עזרת ישראל בכותל המערבי, ובמחאה השחיתו סידור שלהם.

התנועה המסורתית פנו בטוויטר לראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד וקרא לו לאשר את מתווה הכותל, שלדבריהם רק יישומו "ישים סוף לטירוף הזה". "איך מדינת ישראל משלימה עם מצב בו סידורים נקרעים ומוכתמים בנזלת?", כתבו. "למה מדינת היהודים מאפשרת מציאות בה אנשים חוששים לביטחונם בעת שהם סה"כ באים להתפלל כדרכם, ברחבה שהוקצתה בדיוק לתפילה כזו?". בשיחה עם וואלה! הוסיפו כי למשטרה "אין כלים חוקיים להתמודד עם ההפרעות", בגלל שמתווה הכותל מוקפא.

יאיר לפיד התחייב בעבר לקדם את מתווה הכותל: "אלחם ואאבק עד שהמתווה יעבור, אני מאמין גדול במתווה הזה", אמר בנובמבר אשתקד.

צעיר חרדי מקנח את אפו כשהוא מבזב ומחלל  את כתבי הקודש. צילום מסך, אתר רשמי
מפגינים השחיתו את סידור התפילה. תיעוד האירוע/אתר רשמי, צילום מסך

מתווה הכותל, שאושר בממשלת נתניהו ב-2016, נועד לאפשר תפילה שוויונית של רפורמים, קונסרבטיבים וקבוצת נשות הכותל ברחבה נפרדת בכותל המערבי, שונה מרחבת הגברים והנשים הידועה שבה מתפללים האורתודוקסים. חלק מהמתווה כלל גם סעיפים לפיהם הזרמים הליברליים שיתפללו ברחבה ינהלו אותה יחד עם משרד ראש הממשלה.

החרדים התנגדו בהצבעה דאז, אך מאחורי הקלעים היו שותפים לקידום המתווה. לאחר שנחשף כי ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, היו מעורבים בניסוחו, החל לחץ אדיר מצד העיתונות החרדית וזרמים קיצוניים במגזר החרדי, וכעבור שנה וחצי - הממשלה קידמה את הקפאת המתווה, צעד שגרר את ישראל למשבר עם יהדות התפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully