וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נדרוש לקדם בחודש הקרוב את מתווה הכותל; לפיד: אלחם כדי שיעבור

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 15:51

יו"ר ישראל ביתנו אמר שיש "להחיות" את המתווה והוסיף כי הוא "פתרון סביר". עוד הודיע שיקדם גם את החוק שיאפשר לרבני עיר לגייר. יו"ר יש עתיד הביע גם הוא תמיכה במתווה הכותל והתייחס לחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה: לא כל הקואליציה שלמה עם הנוסח, נמצא הסכמה

בווידאו: ליברמן מבהיר כי יבקש לקדם כבר בחודש הקרוב את מתווה הכותל וגיור ע"י רבני ערים/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי מפלגתו תדרוש לקדם את מתווה הכותל ואת החוק שמאפשר לרבני עיר לגייר, כבר בחודש הקרוב. את הדברים אמר בישיבת הסיעה הראשונה מאז אישור התקציב.

"העברת התקציב יצרה נכס חשוב מאוד שחייבים לשמור עליו, והנכס הזה הוא יציבות פוליטית", אמר ליברמן. "אני פונה לכל ראשי המפלגות - לא להפתיע אחד את השני, לא להביך אחד את השני. כל דבר חייב להיות מתואם ומוסכם מראש. יש לנו מספיק הסכמות בהסכמים הקואליציוניים שחייבים לממש כבר עכשיו".

"מתווה הכותל אושר בממשלת נתניהו, כל שרי הליכוד הצביעו בעד המתווה, כולל בנט ושקד. לצערי נתניהו נכנע לליצמן ודרעי והמתווה הוקפא. הגיע הזמן כעת להחיות את המתווה כי הוא פתרון סביר", הסביר ליברמן והתייחס גם לרצון בקואליציה לקדם את החוק שיאסור על נאשם להרכיב ממשלה, למרות שאינו מופיע בהסכמים הקואליציוניים: "נצטרך לנהל הידברות ולהגיע על כך להסכמה. אם לא תהיה הסכמה, נפעל בהתאם".

יו"ר יישראל ביתנו, אביגדור לבירמן במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
יקדם את מתווה הכותל. ליברמן בישיבת הסיעה, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכריז בפתח ישיבת הסיעה כי יקדם את מתווה הכותל: "אלחם ואאבק עד שהמתווה יעבור, אני מאמין גדול במתווה הזה".

עוד התייחס לפיד לחוק שיאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה: "לא הבנתי איך יכולה להיות על זה מחלוקת. ניאבק שהחוק יעבור. לא כולם בקואליציה שלמים עם הנוסח, נדבר בין כל המפלגות עד שנמצא הסכמה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אלחם שהמתווה יעבור". יאיר לפיד בישיבת הסיעה, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

ביום שישי צעדו כ-100 נשים מארגון "נשות הכותל" ברחבת הכותל המערבי בירושלים, כשהן נושאות 70 כיסויי ספרי תורה ריקים, במחאה על האיסור שחל על נשים להחזיק ולקרוא בספר תורה במקום הקדוש. קהל מתפללים רב שהתאסף במקום ניסה למנוע את הכנסת ספר התורה לכותל וכן לחסום את גישתן של המתפללות לרחבה.

לבקשת הנשיא, חברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל ונמנעו מלהגיע למקום ולתמוך בנשות הכותל, בעוד מנגד נעתרו הח"כים החרדים לבקשה ולא הגיעו גם הם. בכך, ככל הנראה נמנע עימות משמעותי יותר, שהמשטרה נערכה אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully