וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ביקש שסבסוד המעונות יהיה גם על "לימודי רבנות", ליברמן: "אין לכך מקום"

7.11.2021 / 11:25

שר האוצר העביר למנדלבליט את התנגדותו להרחבת המסלול שמאפשר סבסוד מעונות יום רק למשפחות שבהן שני ההורים עובדים. מול הסבר משרד המשפטים כי למידת רבנות או דיינות נועדה לרכישת מקצוע, ליברמן טען כי ההחלטה תפגע בתכלית התעסוקתית שבמהלך

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מתנגד לכך שלימודי רבנות ודיינות יהיו כלולים במסלול לסבסוד מעונות יום. ליברמן טען כי "אין כל מקום" לכך בטענה שהחלטה כזו מעקרת לחלוטין את הקו שהוביל לפיו התכלית העיקרית העומדת בבסיס התמיכה היא תכלית תעסוקתית. את ההודעה שיגר ליברמן זמן קצר לפני הודעת המדינה לבג"ץ בעתירות שהוגשו בסוגיה, ובין היתר מבקשות להכיר בלימודים אלה כאפשרות לתמיכה.

בחודש יולי הודיע השר ליברמן על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד מעונות היום שמיועדים לגילאי 3-0. המשמעות היא כי רק משפחות שבהן שני ההורים עובדים או לומדים מקצוע יוכלו להיעזר בסבסוד המדינה למעונות יום. ההוראה החדשה של ליברמן הייתה אמורה להיכנס לתוקף, אך הוגשו נגדה עתירות לבג"ץ, והיועמ"ש ביקש זמן נוסף כדי ללבן את הסוגיה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. אוהד צויגנברג, פול
"לא יזכו בסבסוד". ליברמן/פול, אוהד צויגנברג

אחד הוויכוחים היה סביב לימודי רבנות ודיינות. לפי הסעיף החדש שהוכנס לקריטריונים, כל מי שלומד בפיקוח או מימון ממשלתי שתכליתם השתלבות בשוק העבודה - זכאי גם למימון. כל אברך שמקבל קצבה של כמה מאות שקלים ממשרד הדתות - בעצם לומד בפיקוח או במימון ממשלתי - ומי שעושה מבחני רבנות או דיינות למעשה לומד מקצוע - ולכן זכאי לסבסוד. את העמדה הזאת הציגו במשרד המשפטים, וניסו ללבן את הסוגיה מול שר האוצר, לפני הגשת התשובה לבג"ץ.

ליברמן הודיע בשיחות עם משרד המשפטים כי הוא מתנגד לכך, אך כעת הוא עושה זאת באופן רשמי במכתב ששיגר ליועמ"ש מנדלבליט. "תכלית העיקרית העומדת בבסיס מבחני התמיכה היא תכלית תעסוקתית", כתב שר האוצר. "לצורך מימושה מבחני התמיכה החדשים קובעים כי מסלול לימודים שיזכה הורה בסבסוד יעמוד בשני עקרונות: הראשון, הגוף המפנה ללימודים או להכשרה הוא גוף שפועל במטרה לשלב בתעסוקה והשני, הלימודים או ההכשרה יהיו מוגבלים ותחומים בזמן".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נתקל בהתנגדות. מנדלבליט/ראובן קסטרו

לדברי ליברמן, "לצורך הבטחת עמידה בשני העקרונות האמורים ועל מנת שניתן יהיה לפקח ולבדוק את התקיימותם, המלצת גורמי המקצוע במשרד הכלכלה ובמשרד האוצר היא כי תנאי לכך הוא שיידרש גורם ממשלתי או ציבורי מקצועי, אשר יפקח על תכנית הלימודים ועל היקף שעות הלימוד השבועיות. כך גם תיקבע הגבלה בזמן, שכן אם מי שפונה ללימודים או הכשרה עושה זאת ללא הגבלת זמן לא תוגשם התכלית של השתלבות בעבודה בסוף הלימודים. לימודי רבנות כמו לימודים רבים אחרים למקצועות שונים אינם עומדים בכל האמור ועל כן לא יזכו לפי מבחני התמיכה בסבסוד".

על המדינה יהיה להשיב לבג"ץ עד היום בצהריים, זאת לאחר שכבר ביקשה מספר דחיות במתן תשובתה בסוגיה. לא ברור כיצד תשפיע עמדת ליברמן על התשובה שתימסר בבג"ץ, זאת לאור העובדה כי עמדת היועמ"ש כפי שהתגבשה במהלך השיחות בשבועות האחרונים היא לאפשר את "לימודי רבנות ודיינות" כקריטריון לסבסוד מעונות היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully