וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעלמות מוישי בצפון: חשודים נוספים צפויים להיעצר, החיפושים חודשו באזור מירון

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 12:51

לאחר שנעצר חשוד במעורבות בהיעלמות הנער בן ה-16, כוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות נוספות באזור מירון. כמו כן, יורחב מעגל הנחקרים. החיפושים מתרכזים באזור סבוך מאוד שמקשה על איתור אפשרי

בווידאו: חיפושים אחר הנעדר מוישי קליינרמן/צילום: דוברות משטרת ישראל ויואב איתיאל

בעקבות התפתחות בחקירה היעלמותו של הנער בן ה-16, אברהם משה קליינרמן ביממה החולפת, ולאחר מידע שהתקבל, כוחות גדולים של משטרה הגיעו הבוקר (רביעי) לאזור מירון ופתחו בסריקות ממוקדות וקדחתניות בכמה אזורים בהר. במקביל, הוכרז פרס של 50 אךף שקלים של "קרן עם ישראל חי" למי שיביא מידע ממשי שיוביל למציאתו של מויש בריא ושלם.

מעבר לכך, המשטרה צפויה לעצור חשודים נוספים במעורבות בהיעלמות ולהרחיב את מעגל הנחקרים. בינתיים, החיפושים מתרכזים סמוך לאזור שבו נראה מוישי לאחרונה, אזור סבוך מאוד, שמקשה על החיפוש ואיתור אפשרי. כמו כן,פוליטיקה משטרתית פנימית גם מקשה על החיפושים, שכן לא עירבו את תחנת צפת, שמכירה היטב את השטח.

מוישי קליינרמן. באדיבות המשפחה
נעדר מאז מרץ. מוישי/באדיבות המשפחה

בתוך כך, משפחתו של מוישי ביקשה להימנע מהפצת שמועות ומידע כוזבת אודות גורלו. "החל משעות הבוקר מתרוצצות שמועות שונות ומשונות ברחבי הרשת", נמסר בהודעה מטעם המשפחה. "מובן כי למשפחתו והוריו של מוישי אין כל דרך למנוע זאת אולם מחובתינו להבהיר כי כל פרסום מיותר שכזה פוגע קודם כל ברגשות הוריו של הילד, שגם כך עוברים ימים קשים מנשוא".

"מדובר בפרסומים וציוצים חסרי שחר ובעיקר חסרי אחריות. משיחות שאנו מנהלים עם גורמי החקירה באמצעות הגורם היחיד מטעם המשפחה המוסמך לקבל מהם פרטים, עולה תמונה שונה בתכלית. מובן כי אנו נמשיך ונכבד את צו איסור הפרסום עד להסרתו כחוק אולם אנו מבקשים בזאת אל תתנו יד להמשך הפצת השקרים האלו שכן הם פוגעים, כאמור, בראש ובראשונה בהוריו של מוישי ומשפחתו. נמתין בסבלנות לעדכונים מוסמכים ומסודרים מטעם משטרת ישראל ודורשים בזאת מדוברות המשטרה להצטרף אלינו ולדחות על הסף את גל השמועות הבלתי מבוססות הזה. עד שלא תצא הודעה אחרת מגורמי החקירה המוסמכים".

עוד בוואלה!

לאחר הביקורת - המשטרה במבצע חיפושים מרוכז אחר מוישי: "עושים הכול כדי לאתרו"

לכתבה המלאה
חיפושים אחר הנעדר מוישי קליינרמן. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חיפושים אחר מוישי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד במעורבות בהיעלמותו של הנער שנעדר מאז סוף חודש מרץ, לאחר שנראה לאחרונה באזור הר מירון. בית המשפט הטיל צו פרסום על פרטי הפרשה. אמו, גיטי, מסרה לוואלה!: "אנחנו אומרים מההתחלה שבטוח שמישהו חטף אותו. אנחנו מאמינים שהוא בחיים ובעזרת השם יחזירו אותו אלינו".

בן ה-16 יצא בסוף חודש מרץ מביתו שבמודיעין עילית לטיול עם חברים בצפון - ומאז נעלמו עקבותיו. לפני כשבועיים הודיעה המשטרה על הקמת צוות חקירה מיוחד ביחידה לחקירות פשעים בשומרון שיעסוק במאמצים לאיתורו.

קליינרמן, תלמיד ישיבה, יצא עם חבריו בחודש מרץ לטיול בצפון כשבשלב מסוים הם הגיעו לקבר רבי שמעון בר יוחאי ביישוב מירון. שם, החבורה התפצלה ובעוד שחבריו המשיכו בטיול, מוישי נשאר במתחם הקבר וביקש להתבודד. מאז, ניתק עמו הקשר.

אמו של מוישי, שלו שישה אחים, מתחה ביקורת חריפה על עיתוי ההחלטה. "לצערי ההחלטה התקבלה אחרי שצעקנו, ואם לא היינו צועקים - זה לא היה קורה?", אמרה. "אם נער בישראל נעדר, מיד צריך לקום ולחפש אותו, למה צריך להגיע למצב שבו הורים במשך 82 יום אין להם יום ואין להם לילה, אין להם חיים, ועד שהם לא יצרחו את נשמתם לא יקשיבו להם".

היא סיפרה שעד כה טיפלו בתיק רק שני חוקרים. "זה לא הגיוני, אי אפשר לעשות עבודת שטח בצורה הזו, צריך להרים כוחות ולערב את הצבא", שיתפה. לאחר שלא שב למוסד הלימודים ולבית הוריו, ולא יצר קשר טלפוני עם משפחתו, פנו ההורים גיטי ושמואל קליינרמן למשטרת מחוז ש"י ודיווחו על היעדרותו. משפחתו של מוישי מספרים על נער נורמטיבי ואהוב, שאת הביקור שערך בקבר הרשב"י טרם היעדרותו הוא עשה כחלק מתחביב שכלל טיול בקברי רבנים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully