וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת - המשטרה במבצע חיפושים מרוכז אחר מוישי: "עושים הכול כדי לאתרו"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 19:06

יממה לאחר שוועדת הבט"פ קיימה דיון מיוחד בפרשת הנעדר מוישי קליינרמן ובטענות למחדלים, מתקיים מבצע חיפושים ממוקד באיזור בו נראה לאחרונה לפני כ-3 חדשים. "נעשה מה שאפשר", אומרים בארגון. אך יש מי שמביע פסימיות במאמצים: "לא ימצאו כלום, ייתכן וחטפו אותו לחו"ל"

בווידאו: חיפושים אחר הנעדר מוישי קליינרמן/צילום: דוברות משטרת ישראל ויואב איתיאל

יממה לאחר שהוועדה לביטחון הפנים בכנסת קיימה דיון מיוחד בפרשת הנעדר מוישי קליינרמן ובטענות למחדלים באי-איתורו, מתקיים היום (רביעי) בהר מירון מבצע חיפושים מיוחד של כמה שעות באיזור בו נראה לאחרונה, לפני כשלושה חדשים. למשטרה יש צילום בו רואים את מויישי יורד בציון במירון ונעלם. "האזור שהוא נעלם הוא מאד טכני, עם המון בורות ומעלות", אומרים במשטרה.

במסגרת החיפושים, עשרות שוטרים, כבאים ומתנדבים נוכחים בחפ"ק שהקימה המשטרה לצד מושב מירון. החיפושים נערכים בסבך מורדות ההר כמה קילומטרים משם. באוויר נראים מסוק ורחפנים המשתתפים בחיפושים ומזרימים גם הם את המידע שנאסף למפקדים ולאנשי הטכנולוגיה במתחם החפ"ק.

"זה מחדל. זה היה צריך לקרות לפני לפני שלושה חודשים", אמרה הבוקר לוואלה! בתסכול גיטי קליינרמן, אמו של מוישי, "בהתחלה היו רק דיבורים, דיבורים, דיבורים, ומעשים בשטח כמעט ולא נעשו. היו, אבל הם היו ממש מזעריים. זה היה בדיחה. זה היה לסמן 'וי', לפרוטוקול לא מעבר לזה. היום זה משהו רציני שאני התחננתי שיעשו וניסיתי לדחוף קירות עד שבסוף הקיר נפל כנראה". עוד הוסיפה כי "אני חושבת שהוא חי ואני מרגישה שהוא חי, אני חושבת שמישהו מחזיק בו, אחרת אין לזה שום הסבר. קודם כל בגלל שאם היה הולך מרצונו הוא עצמו היה בטוח מתקשר ושנית עובדה שאף אחד לא ראה אותו במשך שלושה חודשים".

"מטרת החיפושים היום היא לזכות באופן מוחלט את השטח כאן", תדרכה המשטרה את המתנדבים שהגיעו לסייע, "זה כמו לחזור הביתה כדי לוודא שסגרתם את כל החלונות".

"תמיד אפשר לעשות יותר", אמר לוואלה! יקותיאל בן יעקב, מפקד מתנדבי יחידת הכלבנים לישראל. "אני לא בא להרשיע או להאשים אף אחד. אנחנו פה כדי לעשות מה שאפשר. התקווה שלי היא שנפענח את התעלומה הזו. שבעזרת השם נגיע אליו", הוסיף.

מוישי קליינרמן. באדיבות המשפחה
נראה לאחרונה לפני 3 חודשים. מוישי קליינרמן/באדיבות המשפחה
היעדרותו של אברהם משה בן ה-16 | המשך החיפושים במירון 22 ביוני 2022. יואב איתיאל
חיפושים אחר מוישה במירון/יואב איתיאל

אך למרות הכרזות המשטרה, יש מי שמביע פסימיות במאמצי החיפוש. "אלה חיפושים סתם", אומר לוואלה! עזרא, גבר כבן חמישים מצפת המגיע מדי יום ללמוד במירון. "המשטרה איבדה זמן יקר כיוון שקיבלה הודעה רק תשעה ימים אחרי שנעלם וזה שורש הבעיה. אבל אם עד היום לא הצליחו לאתר אותו פה עם כל האמצעים שלהם - אז פה הוא לא. כאן לא ימצאו שום דבר. אני בטוח בזה במאה אחוז. הרבה אנשים כאן חושבים ככה. אני בכלל חושב שהוא בחו"ל. שחטפו אותו לשם".

אמש, יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, קראה "לעלות מדרגה אמיתית בחיפושים", מול סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה שאמר כי "מהרגע שקיבלנו את הדברים פעלנו עם כל מה שעמד לרשותנו". ראש חוליית נעדרים במשטרה תירץ: "המשטרה מתמודדת עם 25 אלף נעדרים בשנה".

אבל לאמו של מויישי קליינרמן הממתינה לשובו זה 88 ימים, הסטטיסטיקה הזו אינה משנה דבר. היא ממתינה לבן הנעדר שלה. היא אמרה בבכי בדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית. אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מויישי. 2080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? אין לי מילים".

הוסיף אביו של מויישי, שמואל קליינרמן, "מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה". חברי הכנסת טענו בפני המשטרה כי אינה יש תחושה שאינה עושה די במקרה הזה".

חיפושים אחר הנעדר מוישי קליינרמן. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"ילד נעלם ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע". חיפושים באיזור מירון/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכינוס הוועדה אתמול פוליטיקאים הטיחו האשמות כלפי הארגון. ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בוועדה כי "ילד נעלם מהבית ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע. רק אחרי התערבות הוא הועלה לאתר. הדבר הזה מצביע שיש אולי הזנחה ולא לקחו את הסיפור הזה ברצינות".

ח"כ אוריאל בוסו ציין: "אנחנו נמצאים בדיון שלא אמור להתקיים במדינה מתוקנת. אף נציג לא דיבר עם המשפחה ומשהו לקוי בתפישה. אנחנו לא באים בטענות אנו רוצים לשמוע תשובות". ח"כ אורי מקלב אמר: "הציבור החרדי ייתן את כל כולו למען החיפושים במתנדבים ובעזרה אך משטרת ישראל חייבת לתגבר את החיפושים ולהביא את העניין המקצועי ולהדריך מה לעשות". ח"כ יוסף טייב טען כי "יש תחושה קשה שהציבור החרדי הופך להיות סוג ב' . לא ייתכן שהורים יישארו 87 יום ללא מענה".

רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה שפירט בפני הוועדה את נוהל החיפוש אחר נעדרים, הודה כי יש בין שישה לעשרה נעדרים שלא מצליחים לאתר בשנה וקרא לקרובים וחברים לשתף את המשטרה מוקדם ככל האפשר כאשל עולה חשד להיעדרות.

היעדרותו של אברהם משה בן ה-16 | המשך החיפושים במירון 22 ביוני 2022. יואב איתיאל
עשרות שוטרים, כבאים ומתנדבים נוכחים בחפ"ק. כוחות היבטחון בחיפושים/יואב איתיאל
חיפושים אחר הנעדר מוישי קליינרמן. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
שלט "נעדר" שהוצב במירון במסגרת החיפושים/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סנ"צ אלון כלפון, מפקד תחנת מודיעין עלית, מסר לוועדה כי במקרה זה ההודעה על היעדרותו של הנער התקבלה במשטרה רק תשעה ימים לאחר היעלמותו. לדבריו "היה פגם טכני" שבעקבותיו שלא עלתה תמונתו לאתר משטרת ישראל. הוא טען כי המשטרה לא חסכה במשאבים אבל הודה עוד, "אין לנו כרגע נקודה ומקום שבה אני יכול להטיל אנשים לחיפושים. אין אינדיקציות על אירועי פח"ע, וסרקנו מעברי גבול ובודקים אינדיקציות מחו"ל. אבל אין כזו שאנחנו יכולים להביא בשורה ממנה".

"בעלי ואני חשבנו אמרנו לא נורא, זה נורמלי שתלמידי ישיבה מתקשרים לאחר שבוע", הסבירה אמו גיטי (גיטה) את דבר ההודעה המאוחרת וסיפרה כי לאחר מכן המתינה יומיים נוספים. "לא רציתי לעשות לו בושות ולדווח למשטרה במהלך השבת שישימו את התמונות שלו. וביום ראשון בלילה פנינו למשטרה".

נצ"מ רמי ברכיהו, רב המשטרה, האחראי על הקשר בין העולם הדתי והחרדי למשטרה התייחס לטענות על אפלייה כשמדובר על ילד החובש כיפה שחורה. "המשטרה עושה הכל כדי לחפש ולאתר בלי קשר למוצאו של הילד. אני בקשר עם המשפחה ואני מעדכן במה שאני יכול לעדכן. אין הבדל בחיפושים של המשטרה אחר ילדים מסוג זה או אחר".

תנ"צ מוריס חן, סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה הבטיח "המון כוחות מצה"ל, מתנדבים, פרשים, שוטרים לסריקות שיתקיימו מחר, כ-300 איש. וכולי תקווה שהוא יגיע מהר ובריא ושלם לביתו".

למרות המילים הגבוהות, יו"ר הועדה ח"כ מירב בן ארי חמתה כי "עם כל זה אני חייבת לומר לכם, אני חושבת שאנחנו צריכים לעלות מדרגה אמיתית בחיפושים" וציינה כי המבצע הינו "מבצע מורכב במשטרה קטנה מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully