וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סיכול ניסיונות הפיגועים האיראניים: רמת אזהרת המסע לטורקיה יורדת

28.6.2022 / 16:00

האזהרות מנסיעה לאיסטנבול יורדו לרמה 3. עם זאת, במערכת המודיעין הישראלית מעריכים את רמת האיום במדינה כ"בינונית" וממשיכים לשתף פעולה עם כוחות הביטחון הטורקיים. במערכת הביטחון שקלו את המהלך לפני כמה ימים, אך לדברי בכיר ישראלי, "רצינו לוודא שהאיום אכן הוסר"

בווידאו: בנט מודה לכוחות הביטחון בישראל ובטורקיה על סיכול פגיעה בישראלים/צילום: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה החליט היום (שלישי) להוריד את רמת אזהרת המסע לאיסטנבול, בעקבות סיכול רוב הנסיונות האיראנים לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים. אזהרת המסע לעיר, שהייתה בשבועות האחרונים ברמה 4, תרד חזרה לרמה 3 ורמת אזהרת המסע לכל טורקיה תחזור לזו שהייתה לפני הגל האחרון של ההתרעות לפיגועים.

ראש חטיבת המודיעין במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה יוסי אדלר אמר כי האיום נגד ישראלים בטורקיה מוערך כעת כנמוך יותר, ולכן גם ניתן לצמצם את אזהרת המסע. "עם זאת לא הורדנו לחלוטין את אזהרת המסע לטורקיה, אלא רק חזרנו למצב שבו היינו לפני כמה שבועות", אמר אדלר. "נכון לעכשיו אנחנו מעריכים את רמת האיום כבינונית, ולכן לא הגענו עדיין למנוחה ולנחלה".

איסטנבול, טוריקה 11 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
אזהרת המסע ירדה לרמה 3. איסטנבול/ראובן קסטרו

במערכת הביטחון שקלו כבר לפני כמה ימים לצמצם את אזהרת המסע, אך שורה של בדיקות מודיעיניות נוספות שבוצעו יחד עם צעדים מבצעיים בטורקיה יחד עם כוחות הביטחון המקומיים עיכבו את המהלך. "רצינו לוודא שהאיום אכן הוסר", אמר בכיר ישראלי.

בקהילת המודיעין הישראלית מעריכים כי עדיין קיימים שרידים של החוליות האיראניות שפעלו בטורקיה בשבועות האחרונים, ולכן ישראל מתכוונת להמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק עם כוחות הביטחון הטורקיים כדי למנוע מהאיום להתפרץ מחדש.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודה לכוחות הביטחון הישראליים והטורקיים. "בחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים - פעלו לסיכול פגיעה בישראלים באיסטנבול ובטורקיה", אמר. "הפעולות שלנו היו מוצלחות, והצליחו לשמור על חיי אדם. אנחנו בהדרגה נחזור לשגרה. אני קורא לישראלים לשמור על עירנות. תודה מיוחדת לנשיא ארדואן, ולאנשיו, על שיתוף הפעולה בסיכול פגיעה בישראלים בטורקיה".

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב כינסה דיון על איום המל"טים מאיראן בהשתתפות כוכבי ומקבילו הסעודי

לכתבה המלאה
כוחות משטרה מחוץ למועדון הריינה באיסטנבול בו התבצע פיגוע אמש, 1 בינואר 2017. רויטרס
שוטר טורקי/רויטרס

בסוף השבוע סיפרו גורמי ביטחון בישראל כי בתקופה האחרונה הצליח המוסד לחשוף שלוש חוליות טרור איראניות בטורקיה, שכוונו לשלושה פיגועים שונים. המעצר של האחרונה שבהן נחשף יום קודם לכן. שתי החוליות האחרות כוונו לעבר תיירים ישראלים, ש"יצאו בשניות האחרונות מטורקיה".

בשבוע שעבר נעצרו עשרה איראנים באיסטנבול בחשד שתכננו לחטוף את שגריר ישראל באיסטנבול לשעבר ואת אשתו ולרצוח אותם. האיראנים נעצרו במלון ובדירות מסתור על ידי ארגון המודיעין הטורקי בחשד כי תכננו לבצע ירי לעבר הדיפלומט ואשתו ששהו במלון באיסטנבול. עוד דווח כי המוסד פינה ישראלים שהיוו מטרות במטוס פרטי חזרה ארצה. בחיפוש בדירות המסתור נתפסו שני משתיקי קול, שני אקדחים, מסמכים רבים וחומרים דיגיטליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully