וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב כינסה דיון על איום המל"טים מאיראן בהשתתפות כוכבי ומקבילו הסעודי

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 14:51

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, צבא ארצות הברית קיים בחודש מרץ פגישה סודית בשארם א-שייח' כדי לדון בשיתוף פעולה נגד איום המל"טים מצדה של איראן. בכינוס השתתפו מפקדי צבא בכירים מישראל, מצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין וקטאר

בווידאו: תיעוד מעצר החולייה שתכננה לפגוע בישראלים/DHA

צבא ארצות הברית קיים בחודש מרץ פגישה סודית בשארם א-שייח' כדי לדון בשיתוף פעולה נגד איום המל"טים והרחפנים מצדה של איראן - כך דווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל. בכינוס השתתפו מפקדי צבא בכירים מישראל בינהם הרמטכ"ל אביב כוכבי וכן מקבילו הסעודי פיאד בן חאמד אל-רוואילי. כמו כן השתתפו בכינוס בכירים ממצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין וקטאר.

הדיונים הנוגעים לשיתוף פעולה בנושא הגנה אווירית בין מדינות המזרח התיכון רגישים מבחינה דיפלומטית ובמשך עשרות שנים נחשבו כלא אפשריים. עם זאת, מה שהניע את הכינוס והרחבת שיתוף הפעולה היה רצונן של מדינות ערב לגישה לטכנולוגיות ולנשקים ישראליים - במיוחד אלו הנוגעים להגנה אווירית.

מל"ט בבסיס תת-קרקעי של איראן. רויטרס
מל"ט בבסיס התת קרקעי באיראן/רויטרס

"איראן היא הגורם העיקרי שמערער את היציבות במזרח התיכון", אמר דובר פיקוד המרכז של ארצות הברית. בהצהרתו הוא לא הכיר בפגישה בשארם א-שיח' אך עם זאת אמר כי לארצות הברית מחוייבות להגביר את שיתוף הפעולה במזרח התיכון ולהגן על שותפיה האזוריים. מישראל ומהמדינות הערביות, למעט איחוד האמירויות, סרבו להתייחס לקיום הפגישה.

"שיתוף הפעולה הזה עדיין נבנה", אמר גורם ישראלי בכיר. "זה נושא רגיש מכדי לדבר עליו אבל בהחלט יש לנו שותפים".

בתוך כך, שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל מסר אתמול כי שיחות הגרעין בין איראן למערב יתחדשו בימים הקרובים. זאת, בתום פגישה שערך עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן בטהראן. הצדדים בשיחות הגרעין בווינה הכריזו על "פסק זמן" במו"מ לפני 12 שבועות ומאז השיחות היו בקיפאון.

עוד בוואלה!

האיחוד האירופי: שיחות הגרעין בין איראן למערב יתחדשו בימים הקרובים, צריך עסקה עכשיו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חותם על חוק הרפורמה בתחום הנשק, 25 ביוני 2022. רויטרס
צפוי לבקר במזרח התיכון. ביידן/רויטרס

כמו כן, הדיווח מגיע ברקע ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במזרח התיכון בחודש הבא. ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי בערב לביקור של כ-40 שעות, לפי הודעת הבית הלבן וימריא מישראל ב-15 ביולי בטיסה ישירה לעיר ג'דה שבסעודיה - שם יקיים פסגה עם תשעה מנהיגים ערבים.

ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה בחודש הבא נועד לסמל את העובדה שממשל ביידן מנסה להמשיך בחימום היחסים בין ישראל לעולם הערבי אחרי הסכמי אברהם שהושגו בתיווכו של ממשל טראמפ והובילו להסכמי שלום ונורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully