וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: שיחות הגרעין בין איראן למערב יתחדשו בימים הקרובים, צריך עסקה עכשיו

עודכן לאחרונה: 25.6.2022 / 16:37

שר החוץ של האיחוד הודיע על חידוש השיחות בתום ביקור שערך בטהראן, שמטרתו היתה "להכניס מומנטום מחודש לשיחות הגרעין". ההחלטה לסיים את הקיפאון במו"מ מגיעה לאחר 12 שבועות מאז הוחלט על "פסק זמן". באיראן הבהירו: "מוכנים לחידוש השיחות אך ארה"ב צריכה לנהוג באחריות"

שר החוץ האיראני: "התקדמות משמעותית בשיחות הגרעין בווינה"/צילום: רויטרס

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל מסר היום (שבת) כי שיחות הגרעין בין איראן למערב יתחדשו בימים הקרובים. זאת, בתום פגישה שערך עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן בטהראן.

למה זה חשוב

הצדדים בשיחות הגרעין בווינה הכריזו על "פסק זמן" במו"מ לפני 12 שבועות ומאז השיחות היו בקיפאון.

מה הם אומרים

בורל כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי מטרת ביקורו בטהראן היא להכניס מומנטום מחודש לשיחות הגרעין ולחדש את המו"מ. "אנחנו צריכים להפסיק את הדינמיקה הנוכחית של הסלמה ולסגור עכשיו את העסקה", כתב בורל. "סיכמתי עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולאהיאן על חידוש המו"מ בין איראן לבין ארה"ב בימים הקרובים. הצוות שלי יתווך בשיחות כדי לסגור את המחלוקות שנותרו".

לפני יציאתו לטהראן נפגש בורל בבריסל עם השליח האמריקני לנושא איראן רוב מאלי. השליח האמריקני הדגיש לאחר הפגישה שארה"ב עדיין מחויבת לנסות ולחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין מצד איראן וארה"ב.

עוד בוואלה!

ברקע המלחמה באירופה: המו"מ בין איראן למעצמות בווינה תקוע

לכתבה המלאה
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
שיחות הגרעין בווינה, שנה שעברה/רויטרס

שר החוץ האיראני אמר במסיבת עיתונאים עם בורל כי איראן מוכנה לחדש את שיחות הגרעין אך ציין כי ארה"ב צריכה לנהוג בצורה אחראית. הוא הדגיש כי איראן תגיב אם ישראל תמשיך בפעולות החבלה נגד מתקני הגרעין של איראן.

"ארה"ב מוכנה להשלים את ההסכם, אך איראן צריכה להסיר את הדרישות"

בתגובה לדברים, בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר לוואלה! כי "קיימת אפשרות שהמו"מ העקיף עם איראן על הסכם הגרעין יתחדש אבל לא נדע זאת בוודאות לפני שנקבל עדכון מלא יותר מאנשי האיחוד האירופי אחרי שיעזבו את איראן".

עוד הוא ציין כי "אנחנו מוכנים להשלים וליישם מייד את ההסכם אליו הגענו בווינה לחזרה הדדית ליישום מלא של הסכם הגרעין מ-2015, אבל איראן צריכה להסיר את הדרישות שחורגות מהסכם הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully