וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המלחמה באירופה: המו"מ בין איראן למעצמות בווינה תקוע

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 13:14

שר החוץ של האיחוד האירופי הודיע על פסק זמן בשיחות "בשל גורמים חיצוניים". הרקע לכך הוא דרישת רוסיה כי הסנקציות שהוטלו עליה כתוצאה מהמלחמה לא יחולו על קשריה עם איראן. דובר משרד החוץ האיראני: "אף גורם חיצוני לא ישפיע על הרצון המשותף שלנו להגיע להסכם"

בווידאו: בנט: ההסכם המתגבש עם איראן ייצור סביבה אלימה במזה"ת"/צילום: רוני כנפו

שר החוץ של האיחוד האירופי הודיע היום (שישי) על פסק זמן בשיחות על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות "בשל גורמים חיצוניים". הרקע לפסק הזמן הוא הדרישה הרוסית כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה כתוצאה מהמלחמה באוקראינה לא יחולו על קשריה עם איראן.

דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיב-זאדה הגיב להשהיית השיחות בווינה: "פסק הזמן יכול לעזור ליצור מומנטום לפתרון המחלוקות האחרונות שנותרו. המטרה של כולם היא לסיים את השיחות בהצלחה. אף גורם חיצוני לא ישפיע על הרצון המשותף שלנו להגיע להסכם". בכיר ישראלי הגיב גם הוא על השהיית השיחות ואמר כי "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים".

לפני כשבוע, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי רוסיה מעוניינת בערבויות בכתב מארה"ב לפיהן הסנקציות עליה בעקבות המלחמה באוקראינה לא יפגעו בשיתוף הפעולה שלה עם איראן במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות שעתיד להיחתם בווינה.

ג'ו ביידן, אבראהים ראיסי. רויטרס
המו"מ תקוע. נשיא איראן ראיסי ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

"אנו זקוקים לערובה לכך שהסנקציות הללו לא יגעו בשום אופן ביחסי הסחר הכלכליים וההשקעות שנקבעו בתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת", אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לכתבים. "ביקשנו ערבות בכתב שהמהלך הנוכחי של ארצות הברית לא יפגע בשום צורה בזכותנו לסחר חופשי ומלא, שיתוף פעולה כלכלי והשקעות ושיתוף פעולה צבאי-טכני עם המדינה האסלאמית".

במשרד החוץ של ארצות הברית התייחסו לדברי לברוב ואמרו כי הסנקציות על רוסיה לא קשורות להסכם הגרעין האיראני ולא אמורות להשפיע על המשא ומתן בווינה. בהודעת משרד החוץ נכתב כי לרוסיה אינטרס דומה למערב שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

בכיר איראני הגיב לדברים ובשיחה עם רויטרס אמר כי דרישת רוסיה לערבויות "אינה מסייעת" לשיחות בין טהראן למעצמות בנוגע להסכם הגרעין. "הרוסים שמו את הדרישה הזו על השולחן מלפני יומיים", אמר. "יש הבנה כי על ידי שינוי עמדתה בעניין השיחות בווינה, רוסיה רוצה להבטיח את האינטרסים שלה במקומות אחרים. מהלך זה אינו מסייע לשיחות הגרעין בווינה".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully