וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון ישראלים: המוסד חשף שתי חוליות איראניות נוספות בטורקיה

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 18:48

לאחר שאתמול נעצרו 10 איראנים בחשד שתכננו לפגוע בשגריר ישראל לשעבר, נודע לוואלה! כי גוף המודיעין הביא לחשיפת שתי חוליות נוספות, שתכננו לפגוע בתיירים ישראלים. אזהרת המסע לאיסטנבול עדיין עומדת בעינה. "הישראלים יצאו בשניות האחרונות"

בווידאו: תיעוד מעצר החולייה שתכננה לפגוע בישראלים/DHA

גורמי ביטחון בישראל סיפרו היום (שישי) כי בתקופה האחרונה הצליח המוסד לחשוף שלוש חוליות טרור איראניות בטורקיה, שכוונו לשלושה פיגועים שונים. המעצר של האחרונה שבהן נחשף אתמול. שתי החוליות האחרות כוונו לעבר תיירים ישראלים, ש"יצאו בשניות האחרונות מטורקיה". אזהרת המסע עדיין עומדת בעינה. במערכת הביטחון פועלים כדי למנוע אפשרות של פיגועים נוספים.

אתמול נעצרו עשרה איראנים באיסטנבול בחשד שתכננו לחטוף את שגריר ישראל באיסטנבול לשעבר ואת אשתו ולרצוח אותם. האיראנים נעצרו במלון ובדירות מסתור על ידי ארגון המודיעין הטורקי בחשד כי תכננו לבצע ירי לעבר הדיפלומט ואשתו ששהו במלון באיסטנבול. עוד דווח כי המוסד פינה ישראלים שהיוו מטרות במטוס פרטי חזרה ארצה. בחיפוש בדירות המסתור נתפסו שני משתיקי קול, שני אקדחים, מסמכים רבים וחומרים דיגיטליים.

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
איסטנבול. נובמבר 2021/יואב איתיאל

זו הפעם הראשונה שבה העיתונות הטורקית פרסמה פרטים על ניסיונות הפיגוע האיראנים נגד ישראלים בטורקיה מאז פרסום אזהרת המסע מצד ישראל לפני כמה שבועות. עד היום הייתה דממה מוחלטת בתקשורת הטורקית לגבי הנושא הזה והפרסום מופיע שעה קלה לפני הגעתו של שר החוץ לפיד לביקור בטורקיה.

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! כי מעצר חוליית הטרור האיראנית בטורקיה הסירה חלק מממדי האיום לפיגוע נגד ישראלים באיסטנבול, אבל האיום לא הוסר לחלוטין כיוון שחוליות טרור איראניות נוספות עדיין פועלות בשטח.

"אנחנו בדרך הנכונה וזה אולי תחילת הסוף אבל האירוע לא תם ולא נשלם. לא הסרנו את כל האיום", אמר הגורם הביטחוני הבכיר. "יש עדיין נוכחות של גורמי טרור איראנים בטורקיה. יש יותר מחוליה אחת. זו עוד לא חזרה לשגרה ואנחנו לא מורידים את אזהרת המסע".

הגורם הביטחוני הבכיר ציין כי ישראל לא הופתעה מהפרסום בתקשורת הטורקית הבוקר. ישראל עודכנה מראש כי הדברים יפורסמו ולא הביעה התנגדות. הגורם הביטחוני הדגיש כי בשבועיים האחרונים בוצעו צעדים רבים גם גלויים וגם סמויים בשיתוף פעולה בין שירותי הביטחון של ישראל ושל טורקיה שהובילו למעצרים של חוליית הטרור האיראנית. "אנחנו בקשר רציף עם הטורקים. אין לנו הפתעות איתם. מגיע לטורקים הרבה מאוד קרדיט", אמר הגורם הביטחוני הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully