וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במו"מ על שכר המורים: בהסתדרות נערכים לחזור לשבות

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 15:29

לאחר שהדיונים הסתיימו אתמול בהתקדמות, נוצר משבר נוסף בין הצדדים. גורמים המעורים בפרטים סיפרו לוואלה! כי המורים דחו את הצעת האוצר למשכורת חודשית של 8,600 שקלים למורה מתחיל. סלע המחלוקת נותר גובה השכר ועל שלל השינויים שהאוצר מבקש לראות בהעסקת המורים

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס למו"מ עם המורים/צילום: ערוץ הכנסת

בהסתדרות המורים נערכים היום (שני) שוב לשבות, זאת בעקבות קשיים שעלו במהלך המשא ומתן עם נציגי משרד האוצר. לדברי גורמים המעורים בשיחות, המורים דחו את הצעת האוצר למשכורת חודשית של 8,600 שקלים למורה מתחיל.

הפגישה היום נערכה בין הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. על פי גורמים במשרד האוצר, שוב נדון מודל השכר לעומק וגם נידונו רשימת השינויים שבאוצר דורשים לראות כמו סיכרון לוח השנה מעבר למערכת גמישה לקבלת קביעות ופיטורים. כאשר סלע המחלוקת הוא על גובה השכר ועל שלל השינויים שהאוצר מבקש לראות בהעסקת המורים אך באוצר מדגישים שהם מבחינתם כן הניחו הצעה של השכר על השולחן.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

לפי אותם גורמים באוצר, היום לא הייתה התקדמות מספיק משמעותית מהצד של בן דויד. הכרעת היועמ"ש הייתה שניתן לנהל משא ומתן בכפוף למגבלות התקציב שמיועד להסכם קטן יותר במטרה לא לכבול את הממשלה הבאה כך שלמעשה הנחיית היועמ"ש היא שניתן לחתום להסכם לתקופה יותר קצרה. באוצר מדגישים כי הם מנועים מלהתקדם בצורה מעשית ביחס להצעה שהוצעה אתמול וזהו הפער הדרמטי בין הצדדים.

אותם גורמים הדגישו בפני וואלה! כי המדיניות של משרד האוצר שהסכמים לא קונים כסף, הסכמי שכר אמורים לשפר איכות ואת פריון גם במקרה הזה ההסכם יהיה לפחות שנים. "להסכם כזה יש השלכה על ארגונים אחרים שהיא מזיקה", אמרו הגורמים. "אם ניתן רק תוספת שכר מבלי לקבל שינויים לטובת המערכת זה עלול לקבוע תקדים שזהו המצב בשאר הענפים איתם האוצר צריך לחתום הסכמי שכר".

עוד בוואלה!

"להתאים את הלימודים למאה ה-21": המתווה החדש ללימודי מתמטיקה בחטיבת הביניים

לכתבה המלאה
יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
נערכת לשביתה נוספת. בן דויד/ראובן קסטרו

אתמול נמסר מטעם הסתדרות המורים בתום ישיבה מול נציגי האוצר כי "סוף סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן". לדברי בן דויד, "יש עדיין פערים משמעותיים בין הצדדים, והוחלט שמחר נשב שוב וננסה לגשר על הפערים". זאת, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה דויד כי העיצומים במערכת החינוך יוקפאו לבקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים. בהמשך הושבתו הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים באופן גורף למשך יומיים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כ-10,000 שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע פחות. כמו כן גם על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים בבמשא ומתן הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully