וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתאים את הלימודים למאה ה-21": המתווה החדש ללימודי מתמטיקה בחטיבת הביניים

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 20:35

מנכ"לית משרד החינוך הסבירה כי מטרת התכנית המתגבשת תהיה להתאים את יכולות התלמידים למבחן פיז"ה. השינוי צפוי לכלול מיומנויות של פתרון בעיות מורכבות וחשיבה ביקורתית ויצירתית. "רוצים להכין אותם לעולם העבודה החדש"

משרד החינוך בונה תכנית חדשה ללימודי מתמטיקה בחטיבות הביניים - כך הודיעה אתמול (רביעי) מנכ"לית המשרד דלית שטאובר בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה. מטרת התכנית תהיה להתאים את התכנים ל"עולם העבודה החדש".

המתווה נמצא עדיין בשלביו הראשונים, ולאחרונה החלו במשרד החינוך דיונים על פרטי התכנית. עד עתה, תכנית הלימודים בגילאי חטיבות הביניים עסקה בבניית טכניקה ובחשיבה מופשטת. כעת שטאובר ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקשו לשלב בתכנית מיומנויות שתואמות לכישורים הנדרשים בעבודה במאה ה-21, בהן מיומנויות של פתרון בעיות מורכבות, מתמטיקה יישומית, חשיבה ביקורתית ויצירתית ופיתוח כישורים ויכולות אנליטיות. מדובר גם במיומנויות שנמדדות במבחן פיז"ה.

בגרות במתמטיקה תוך כדי סגר הקורונה, בי"ס אמנה כפר סבא, 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"מבצעים התאמות כדי שהתלמידים יצליחו במבחני פיז״ה", שטאובר/ראובן קסטרו

"אנחנו מבצעים התאמות בתכניות הלימודים כדי שהתלמידים שלנו יצליחו במבחני פיז"ה", אמרה מנכ"לית המשרד. "ההצלחה במבחנים אלו היא לא מותרות, היא ביטוי למיומנויות נדרשות. אנחנו עושים שינוי בתכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבת הביניים מתוך כוונה להתאים את תכנית הלימודים למיומנויות הנדרשות".

שטאובר ציינה גם תכניות נוספות שמקדם המשרד במסגרת הניסיון לעדכן את תכני הלימוד, בהן שילוב מיומנויות הייטק בגנים ובכיתות ח', לימודים על משבר האקלים מגיל הגן ועד י"ב ולימודי אנגלית בגן ובכיתות א'-ב'. לימודים אלו, על פי המנכ"לית, נועדו "להגביר את יכולות הדיבור של התלמידים שלנו ולחשוף את הילדים לאנגלית החל מהגן באמצעות משחק". כמו כן, הזכירה שטאובר את הרפורמה לצמצום מספר הבגרויות, שעתידה להיכנס לתוקף בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully