וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבחירות: המערכת הפוליטית נערכת לפיזור הכנסת, בנט ושקד צפויים להיפגש

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 7:18

הכנסת ה-24 נכנסת לשבוע מכריע שבו יקודמו הצעות החוק לפיזורה, לצד דיונים על "חוק הנאשם". אם הקואליציה והאופוזיציה יצליחו להגיע להסכמות על מועד הבחירות, הכנסת תפוזר לכל המאוחר ביום רביעי

בווידאו: הצהרת נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות/קונטקט

הכנסת ה-24 נכנסת לשבוע מכריע שבו יקודמו הצעות החוק לפיזורה, לצד דיונים על "חוק הנאשם". אם הקואליציה והאופוזיציה יצליחו להגיע להסכמות, החוק לפיזור הכנסת יאושר בקריאה שניה ושלישית לכל המאוחר ביום רביעי.

היום (ראשון) ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ גלעד קריב (העבודה) תדון בחוק להתפזרות הכנסת. מדובר בדיונים על חוק פיזור שונה מאלה שאושרו בשבוע שעבר בקריאה טרומית, זאת למרות שהייעוץ המשפטי של הכנסת קבע כי אין לוועדה זו סמכות לכך. עם זאת, המהלך נועד לבנות מסלול "עוקף אורבך" מחשש שח"כ ניר אורבך (ימינה), יו"ר ועדת הכנסת שפרש מהקואליציה, יעכב את קידום פיזור הכנסת כדי להשיג הישגים פוליטיים מהליכוד.

במקביל לדיון בוועדת החוקה, על סדר היום של הכנסת ישנן 11 הצעות חוק פרטיות לפיזור הכנסת שאושרו בקריאה טרומית, שתיים מהן של הקואליציה ותשע של האופוזיציה, וכולן צפויות לעלות לדיון בוועדה בראשות אורבך, אלא אם ייקבע אחרת.

שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 19 ביוני 2022. אלכס קולומויסקי, פול
בנט ולפיד/פול, אלכס קולומויסקי

היום תדון גם ועדת השרים לחקיקה בשתי הצעות חוק פרטיות שנועדו לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, ותכריע אם לתמוך בקידומן. בקואליציה מעריכים כי הסיכוי לאישור הצעות החוק נגד נתניהו הוא קלוש ביותר אך הדיון סביבן נועד ללחוץ את האופוזיציה להגיע להסכמות על פיזור הכנסת.

במקביל, ח"כ קריב הודיע כי בכוונתו לערוך הבוקר דיון בנושא לדברי קריב, שני הדיונים יתקיימו בהתאם לסעיף 80 בתקנון הכנסת. ראשית, בשעה 09:00, תערוך הוועדה דיון ב"חוק הנאשם", וכשעתיים לאחר מכן בהצעת החוק להתפזרות הכנסת ה-24.

במקביל, ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון גם ביום ראשון בהצעת החוק להורדת אחוז החסימה בבחירות לכנסת מ-3.25% ל-2%. את ההצעה הביא ח"כ מוסי רז (מרצ) על רקע הדשדוש של מפלגתו בסקרים, אך גם במקרה הנוכחי - הסיכויים לאשר את הצעת החוק נמוכים ביותר.

ניר אורבך בדיון ועדת הכנסת, 21 ביוני 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"מסלול עוקף אורבך". יו"ר ועדת הכנסת/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

במהלך סוף השבוע ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם שרת הפנים איילת שקד, לראשונה מאז ההודעה על פיזור הכנסת ה-24. שקד שהתה השבוע בביקור במרוקו ועודכנה ברגע האחרון על ידי בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים, שעוד צפויים להיפגש פעם נוספת בתחילת השבוע.

מאחורי הקלעים, עוד קודם, שקד הצליחה לשכנע את ח"כ אורבך לדחות את תמיכתו בחוק פיזור הכנסת בשבוע עד לחזרתה מחו"ל אך יו"ר ימינה החליט יחד עם שותפו לפיד להקדים אותו.

בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הודיעו על החלטתם לפזר את הכנסת ביום שני, וביום רביעי מליאת הכנסת הצביעה בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. 110 ח"כים הצביעו בעד, ללא מתנגדים. בנט שוקל בימים האחרונים את האפשרות לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות הקרובות. הוא צפוי לקבל את ההחלטה בקרוב, וההערכה היא כי גם אפשרות זו תעלה לדיון בפגישה עם שקד. אם בנט יפרוש, שקד תהיה מעוניינת להוביל את ימינה אבל לחבור בהמשך לריצה משותפת עם מפלגה נוספת.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully