וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ההודעה על פיזור הכנסת: בנט ושקד צפויים להיפגש

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 9:49

שקד עודכנה ברגע האחרון ע"י בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים. בנט שוקל בימים האחרונים לפרוש מהחיים הפוליטיים וההערכה שהשניים ידונו גם באפשרות זו בפגישתם. אם יפרוש - שקד תהיה מעוניינת להוביל את ימינה ולחבור בהמשך למפלגה נוספת

בווידאו: ועדת הכנסת אישרה פה אחד את הצעת החוק לפיזור הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להיפגש במהלך היום (שישי) עם שרת הפנים איילת שקד, לראשונה מאז ההודעה על פיזור הכנסת ה-24. שקד שהתה השבוע בביקור במרוקו ועודכנה ברגע האחרון על ידי בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים.

מאחורי הקלעים, עוד קודם, שקד הצליחה לשכנע את ח"כ ניר אורבך לדחות את תמיכתו בחוק פיזור הכנסת בשבוע עד לחזרתה מחו"ל אך יו"ר ימינה החליט יחד עם שותפו לפיד להקדים אותו.

בנט שוקל בימים האחרונים את האפשרות לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות הקרובות. הוא צפוי לקבל את ההחלטה בקרוב, וההערכה היא כי גם אפשרות זו תעלה לדיון בפגישה עם שקד. אם בנט יפרוש, שקד תהיה מעוניינת להוביל את ימינה אבל לחבור בהמשך לריצה משותפת עם מפלגה נוספת.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים. בנט/ראובן קסטרו

ביום רביעי מליאת הכנסת הצביעה בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 בקריאה טרומית. 110 ח"כים הצביעו בעד, ללא מתנגדים. על סדר היום ישנן 11 הצעות חוק פרטיות לפיזור הכנסת, שתיים מהן של הקואליציה ותשע של האופוזיציה.

ההצעות יעברו כעת לוועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, שם ייקבע אם הליך החקיקה יימשך בה או בוועדת חוקה בראשות ח"כ גלעד קריב (העבודה). בקואליציה מעוניינים להעביר את החקיקה לוועדת חוקה כדי לשלוט בהמשך ההליך ולא להיות נתונים בידיו של אורבך, שלא ממהר לקדם את החוק כדי לאפשר זמן להקמת ממשלה חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully