וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה: הסתדרות המורים הקפיאה את העיצומים במערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 18:53

לדברי המזכ"לית בן דויד, המהלך בוצע לבקשת שרת החינוך שאשא ביטון ולאחר פגישה שערכה עם הממונה על השכר באוצר - עמו נקבעה פגישת המשך ביום ראשון. זאת, בתום חודש של שיבושים במערכת. "אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק"

בווידאו: ליברמן מתייחס למחאת הדיור ולמשבר המורים/צילום: ערוץ כנסת

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה היום (חמישי) כי העיצומים במערכת החינוך יוקפאו. זאת, לבקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. המהלך נקבע לאחר פגישה שערכה המזכ"לית עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן - עמו נקבעה פגישת המשך ביום ראשון.

"נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים", אמרה בן דויד. "אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכנה עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".

גורמים באוצר אמרו לוואלה! כי הפגישה הייתה ברוח טובה, אך שהם לא סטו מהעמדות שהשמיע שר האוצר בימים האחרונים בכל הנוגע לגמישות הניהולית הנדרשת ולימי החופשה.

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכנה". בן דויד/ראובן קסטרו

כ-1.5 מליון ילדים ברחבי הארץ נשארו גם היום בביתם בעקבות מחאת המורים והשבתת הלימודים בבית הספר, גני הילדים והאולפנים. זהו היום השני שבו מחאת המורים מתפרסת בכל הארץ ומלבד מספר מצומצם של יישובים שהודיעו כי כן יפתחו את הגנים באמצעות סייעות - גם היום, שבעה ימים לפני סוף שנת הלימודים, ההורים נאלצו למצוא פתרונות לילדים שנשארו ללא מסגרות.

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כעשרת אלפים שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע פחות. כמו כן גם על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים במו"מ הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully