וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מטרתנו למנוע מנתניהו לחזור לשלטון, פועל להצמיד את חוק הנאשם לפיזור הכנסת

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 11:01

שר האוצר נאם בכנס הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואמר שינסה להצמיד את פיזור הכנסת לחוק שימנע מנאשם בפלילים להתמודד על ראשות הממשלה. לדבריו, נתניהו הוא האשם במערכת הבחירות הנוספת. "חייבים לשנות את השיטה - השוליים סוחטים את המפלגות הגדולות"

ליברמן: מטרתנו למנוע מנתניהו לחזור לשלטון, פועל להצמיד את חוק הנאשם לפיזור הכנסת/צילום: כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שלישי) כי הוא פועל להצמיד את "חוק הנאשם" להצעה לפיזור הכנסת שצפויה לעלות מחר למליאה. לדבריו, יו"ר האופוזיציה הוא האשם בהליכה למערכת בחירות נוספת. "הבחירות הן תוצאה של תככים והטרלות של איש אחד", אמר ליברמן בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "המטרה העיקרית היא למנוע ממנו לחזור לשלטון".

"ברור שחייבים לשנות את השיטה הפוליטית", המשיך שר האוצר. "תמיד השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות הגדולות ולמנוע יציבות פוליטית". לטענת השר אין אפשרות להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית: "היה אפשרי לו איש אחד שדואג רק לעצמו היה זז הצידה. למרות שלא הייתי בטוח שהממשלה תשרוד, היה חשוב לשדר אופטימיות. כלכלה זה גם פסיכולוגיה. גם אחרי הבחירות הבאות אם תקום ממשלה צירך לשדר אופטימיות".

ישיבת סייעת ישראל ביתנו 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"חייבים לשנות את השיטה הפוליטית". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

בקואליציה בוחנים הבוקר את האפשרות לקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להיבחר לראשות הממשלה עוד לפני פיזור הכנסת לבחירות. גם שר המשפטים גדעון סער אמר היום בראיון בגל"צ שהוא תומך בהבאת החוק להצבעה. עד כה, הממשלה לא קידמה את חוקי הנאשם בגלל וטו של ימינה, אך לאחר פיזור הכנסת החל מאמץ נוסף לגייס תמיכה לחוק יחד עם חברי הרשימה המשותפת. יחד עם זאת, גורמים בקואליציה מעריכים כי לוח הזמנים הצפוף עשוי להקשות על אישור החוק בשלוש קריאות עד לפיזור הכנסת, ברקע השאיפה של שר החוץ, יאיר לפיד, להשלים את הפיזור כבר בשבוע הבא.

אתמול הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד על פיזור הכנסת. על פי ההודעה, מוצו כל הניסיונות לייצב את הקואליציה, ולכן הם יקדמו בשבוע הבא את הצעת החוק לפיזור הכנסת. לאחר שההצעה תאושר, תתקיים הרוטציה, והשר לפיד ימונה לראש ממשלת המעבר במקביל לתפקידו כשר חוץ, בנט יהיה ראש ממשלה חליפי.

עוד בוואלה!

האקזיט של בנט, הבונוס של לפיד והניצחון של נתניהו: בדרך למערכת בחירות חמישית

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בהצהרה על הליכה לבחירות, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הודיעו על פיזור הכנסת. לפיד ובנט/פלאש 90, יונתן זינדל

מקורבי בנט אמרו כי הוא קיבל את ההחלטה, לאחר שהבין "שנגמר הסיפור. הוא לא מוכן לקבל סחיטות ואיומים. אם הוא פוגע במדינה הוא הולך". לדברי המקורבים, בנט שוחח ביום שישי עם היועמ"שית והבין שאין דרך להעביר את תקנות יהודה ושומרון, אלא אם כן הכנסת תתפזר לבחירות. "הוא אמר שאם המצב פוגע במדינה וזה כאוס מוחלט הוא יפנה את מקומו", אמרו.

לפי גורמים פוליטיים, בנט הוא שקיבל את ההחלטה לפזר את הכנסת לאחר שהבין כי אפסו הסיכויים להעביר את תקנות יהודה ושומרון, ולאחר שהבין כי חבר הכנסת ניר אורבך אינו מתכוון לתת עוד ארכה לייצוב הקואליציה. מקורבי אורבך סיפרו לוואלה!: "הוא הודיע היום לבנט באופן ברור וחד משמעי שהוא מצביע שבוע הבא בעד פיזור הכנסת. בנט הפנים והלך על המהלך הזה". גורמים בליכוד העריכו כי אורבך לא יקבל שריון במפלגה, למרות המגעים שהתקיימו בשבועות האחרונים מאחר ולא הוא זה שהפיל את הממשלה.

בנט שוחח בצהריים עם לפיד על ההחלטה ובמסגרת השיחה הבהיר כי יעביר לו את ראשות הממשלה ברוטציה. כך שלפיד יהיה ראש הממשלה בתקופת בחירות. שרת הפנים איילת שקד שנמצאת בביקור במרוקו קיבלה עדכון על ההחלטה כמה דקות לפני פרסומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully