וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימינה לא שוללים ישיבה תחת נתניהו; כ"ץ: "הם לא אופציה"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 9:05

מנכ"לית ימינה הטילה את האחריות על ההליכה לבחירות על הפורשים מימינה ועל רינאווי זועבי, ולא שללה ישיבה תחת יו"ר הליכוד אחרי הבחירות. בכיר הליכוד הסביר כי אינו רואה אפשרות שהמפלגה תצטרף לקואליציה בראשות הליכוד: "המשיכו עם החרם ולכן זה הידרדר לבחירות"

בווידאו: הצהרת נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות/קונטקט

מנכ"לית ימינה, סטלה ויינשטיין התייחסה הבוקר (שלישי) לפיזור הכנסת המסתמן ואמרה כי במפלגתה לא שוללים ישיבה תחת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בממשלה הבאה אחרי הבחירות. "בפוליטיקה של מדינת ישראל כל דבר יכול להשתנות בכל רגע", אמרה בריאיון ב-103FM. "מעולם לא הלכנו על פוליטיקה פרסונלית. לאורך כל הדרך, לא דיברנו במסרים פרסונליים, צריך לעשות הכול כדי להוציא את ישראל מהלופ".

עוד אמרה ויינשטיין כי "אי אפשר לגרור את מדינת ישראל ולא לעבוד כמו שהציבור בוחר בנו לעבוד, רק בגלל שלא נוח לי עם מישהו זה או אחר. אמרתי את זה בממשלה הזו, כמה שלא היה לי קל עם חלקים ממנה, ואומר את זה בכל ממשלה אחרת. הפכנו כל אבן, עשינו הכול כדי כן להצליח להעביר את תקנות יו"ש. אם זה לא היה עובר, מי שהיה אחראי לזה, זה נתניהו יחד עם חברי האופוזיציה".

רו"ח סטלה ויינשטיין מספר 12 ברשימת ימינה. דוברות, אתר רשמי
"מעולם לא הלכנו על פוליטיקה פרסונלית". סטלה ויינשטיין/אתר רשמי, דוברות

מנכ"לית ימינה הטילה את האחריות לפיזור הכנסת על הפורשים מימינה. לדבריה, "לצערי הרב, היו כמה דמויות, אגב, לא רק בימינה, שהחליטו שהן לוקחות את ההזדמנות שניתנה להן, בחסד ולא בזכות, זועבי את סילמן ועוד כמה דוגמאות, שמלכתחילה אמרו, 'מה שחשוב לי זה לא לשרת את הציבור, זה לדאוג לכיסא שלי גם בסיבוב הבא', ומלכתחילה ספסרו בזה, והן אלה שגררו את מדינת ישראל לבחירות".

בכיר הליכוד, ישראל כ"ץ, הגיב לאמירתה של מנכ"לית ימינה. לדבריו, הוא אינו רואה אפשרות להקים ממשלה בכנסת הנוכחית בעזרת ימינה. "הם היו יכולים בשבועות האחרונים כשזה נדרש על מנת לייצב את המערכת, ואותם חברי כנסת, הם לא הכריעו, לא הגיעו לממשלה חלופית בראשות נתניהו, המשיכו עם החרם ולכן זה הידרדר לכיוון של בחירות", אמר.

"אף אחד לא מאמין למנכ"לית ימינה", תקף כ"ץ. "אחרי שבנט עצמו נשבע בטלוויזיה וחתם על תצהיר שהוא לא ילך עם רע"ם. אנחנו לא בונים על הקולות של ימינה. כל מי שלא בא איתנו הפעם, הוא לא יבוא איתנו בפעם הבאה - בנט הוא לא אופציה, משום שהוא לא יבוא".

עוד בוואלה!

האקזיט של בנט, הבונוס של לפיד והניצחון של נתניהו: בדרך למערכת בחירות חמישית

לכתבה המלאה
סקר בחירות 21 ביוני 2022. ללא, מערכת וואלה!
סקר בחירות של 103FM. היום/מערכת וואלה!, ללא

על פי סקר של 103FM עולה כי ישראל עלולה ללכת גם למערכת בחירות נוספת. לו בחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, היה מקבל 59 מנדטים, לעומת גוש מתנגדיו, הכולל את חברות הקואליציה הנוכחית, שיקבל 55 מנדטים.

מהסקר עולה כי הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת 36 מנדטים, ואילו יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה גורפת 20 מנדטים. הציונות הדתית תהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים, כחול לבן אחריה עם שמונה, ש"ס נחלשת לשבעה, וימינה בראשות בנט מתחזקת למספר זהה של מנדטים, אותו מקבלת גם מפלגת העבודה.

המפלגות הקטנות יותר לפי הסקר יהיו הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים, יהדות התורה עם שישה, ישראל ביתנו עם חמישה ותקווה חדשה ורע"ם שמגדרות מלמעלה עם אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. מרצ, גם לפי הסקר הזה, לא תהיה חלק מהכנסת הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully