וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר המנדטים שאחרי ההודעה על פיזור הכנסת: ישראל בדרך לבחירות נוספות ללא הכרעה

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 8:51

מסקר 103 עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו היה מקבל 59 מנדטים, לעומת 55 המנדטים של הקואליציה הנוכחית. בנט מתחזק אחרי ההחלטה ללכת לבחירות, הציונות הדתית המפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים. ואילו מפלגות מגרדות את אחוז החסימה? | כל התוצאות

בווידאו: הצהרת נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות/קונטקט

רק אתמול הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על הכוונה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות בפעם החמישית תוך שלוש שנים, והבוקר (שלישי) נראה כי גם אלו לא יביאו לפתרון וכי ישראל עלולה ללכת לבחירות גם בפעם השישית - כך עולה מסקר 103FM.

אומנם ייתכנו שינויים רבים במפה הפוליטית עד יום הבחירות, שצפוי להתרחש בסוף אוקטובר, אך לפי הסקר העדכני, לו בחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, היה מקבל 59 מנדטים, לעומת גוש מתנגדיו, הכולל את חברות הקואליציה הנוכחית, שיקבל 55 מנדטים.

סקר בחירות 21 ביוני 2022. ללא, מערכת וואלה!
סקר בחירות 103FM. היום/מערכת וואלה!, ללא

מהסקר עולה כי הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת 36 מנדטים, ואילו יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה גורפת 20 מנדטים. הציונות הדתית תהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים, כחול לבן אחריה עם 8, ש"ס נחלשת ל-7, וימינה בראשות בנט מתחזקת למספר זהה של מנדטים, אותו מקבלת גם מפלגת העבודה.

המפלגות הקטנות יותר לפי הסקר יהיו הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים, יהדות התורה עם שישה, ישראל ביתנו עם חמישה ותקווה חדשה ורע"ם שמגדרות מלמעלה עם אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. מרצ, גם לפי הסקר הזה, לא תהיה חלק מהכנסת הבאה.

בנימין נתניהו,ישיבת סיעת הליכוד, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
לא מצליח להשיג הכרעה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בחודשי הקיץ צפויות לנחות על ראשינו פצצות פוליטיות רבות, שינסו להטות את הכף ולהביא את מערכת הבחירות החמישית שבפתח לכזו שתכריע את המערכה המתמשכת בין הגושים. אחרי החגים, כשניגש אל הקלפי, נדע אם כל זה היה שווה את המאמץ - או שבאופק ייראו עוד ועוד מערכות בחירות נטולות תוצאה מובהקת.

את הסקר, ששודר בתוכנית "שבע תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, ערך אמש מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 516 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, ואלה מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully