וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור של מאבק: אוניברסיטת אריאל התקבלה כחברה בוועד ראשי האוניברסיטאות

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 18:37

המוסד, שנאבק על הכרה מצד המדינה מאז הקמתו, צורף כחבר מן המניין בוועד. זאת, ברקע קמפיין נרחב מצד סטודנטים שקרא להחלת המהלך. "הוכחנו שהפוליטיקה היא מחוץ לספסל הלימודים כשמדובר על טובת הסטודנטים והסטודנטיות"

פורום ראשי האוניברסיטאות החליט היום (ראשון) להענות לבקשתה של אוניברסיטת אריאל להתקבל כחברה מן המניין בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). זאת, לאחר עשור של מאבקים שלהמוסד עבור
הכרה רשמית, וברקע קמפיין סטודנטיאלי שדרש את הצטרפות המוסד אל הוועד בחודש שעבר.

בקשת אוניבסיטת אריאל נדונה היום בפורום, ובסיוע של ייעוץ משפטי הניתן בסוגיה, הוחלט על צירופה כחברה בוועד. הודעה בדבר ההחלטה נמסרה לנשיא האוניברסיטה, פרופ' יהודה שינפלד.

"אני מברכת את ועד ראשי האוניברסיטאות על המהלך המוצדק והחשוב מאוד", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בתגובה להודעה, "אוניברסיטת אריאל הינה אוניברסיטה עם חוקרים מצויינים והישגים אקדמיים מרשימים. מקומה בור"ה בזכות גדולה, בדומה לכל שאר האוניברסיטאות. זוהי תשובה מוחצת לכל אלו שקראו רק לפני מספר שבועות לחרם על האקדמיה, המסחר והחיים באריאל".

אוניברסיטת אריאל בשומרון. צ, צילום מסך
"תיקון משמעותי נעשה היום". אוניברסיטת אריאל/צילום מסך, צ

"נשבר החרם, המאבק הצליח", הודיעה היום תאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שפתחה בחודש שעבר בקמפיין להכללת אוניברסיטת אריאל כחברה בוועד."תיקון משמעותי נעשה היום", אמר יו"ר ההתאחדות, אלחנן פלהיימר, " לאחר פניות חוזרות ונשנות במשך שנים, במהלך התקופה האחרונה רתמנו את השותפים שלנו, ויחדיו, הוכחנו שהפוליטיקה היא מחוץ לספסל הלימודים כשמדובר על טובת הסטודנטים והסטודנטיות".

ח"כ שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט מסרה גם היא בתגובה להחלטה כי "לא ייתכן שאנחנו נלחמים בחרמות בזירה הבינלאומית ובסוף מגלים כי בתוך מדינת ישראל מתקיים חרם מוצהר נגד מוסדות ציוניים. אוניברסיטת אריאל הייתה מוחרמת על ידי ור"ה במשך שנים. לא אתן למקרים כאלו להתקיים במדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully