וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: בית ספר פרטי לרפואה צפוי להיפתח באוניברסיטת רייכמן

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 14:00

בית הספר יוקם בכפוף לאישורים מהמועצה להשכלה גבוהה, ועדת התכנון והתקצוב ומשרד הבריאות. הוא ייקרא על שם משפחת רקאנטי, שתרמה להקמתו, ויעבוד בשיתוף פעולה עם כל מוסדות הרפואה בארץ ומשרד הבריאות. בנוסף, התקיימו שיחות על שיתוף פעולה בשלב הקליני עם ביה"ח שיבא

אודי רקנאטי ופרופסור רייכמן. 1 באפריל 2022. איל גזיאל, אתר רשמי
"לראשונה בישראל". אודי רקאנטי ופרופסור רייכמן/אתר רשמי, איל גזיאל

בית ספר פרטי ללימודי רפואה צפוי להיפתח באוניברסיטת רייכמן - כך נודע היום (שישי) לוואלה!. זאת, בכפוף לאישורים מהמועצה להשכלה גבוהה, ועדת התכנון והתקצוב ומשרד הבריאות. מדובר במסגרת הפרטית הראשונה בישראל ללימודי רפואה, שתעבוד בשיתוף פעולה עם כל מוסדות הרפואה בארץ ועם משרד הבריאות.

הקמפוס ייפתח הודות לתרומה גדולה שהתקבלה ממשפחת רקאנטי והוא ייקרא על שם דינה רקאנטי. אחד מהשלבים בהקמת בית הספר הוא סיכום עם בתי חולים על הכשרת סטודנטים בשלב הקליני וכבר התקיימו שיחות על שיתוף פעולה עם בית החולים שיבא תל השומר.

הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון האוניברסיטה, פרופ' אוריאל רייכמן, אמר כי בית הספר צפוי לתת מענה למחסור ברופאים בישראל. "היוזמה תחזיר הביתה ישראלים שנאלצים לרוץ לאדמות ניכר וללמוד במוסדות זרים. נעשה את זה כאן בבית. נפתור את הבעיה של לימודי הרפואה בארץ כפי שפתרנו את הבעיה של משפטנים בזמנו", ציין.

רופאים מנתחים בחדר ניתוח. ShutterStock
"התקיימו שיחות על שיתוף פעולה עם שיבא". רופאים/ShutterStock

בשנים האחרונות שיעור בוגרי לימודי רפואה בחו"ל עמד על 60% מתוך כלל מקבלי רישיונות הרפואה בארץ. על פי נתוני משרד הבריאות מפברואר 2021, מדינת ישראל אוחזת במספר שיא של רופאים שהוכשרו מחוץ לגבולות המדינה.

בשנה הבאה מספר הסטודנטים בששת בתי הספר לרפואה הקיימים צפוי לעלות בעשרות אחוזים - בהתאם להמלצת ועדה במל"ג. המחסור הקיים היה בעיקרו במכסת הסטודנטים בשנים הקליניות. פרטי התוכנית הסופיים יסוכמו במל"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully