וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי התקיפה: עמדת התצפית של חמאס בגבול כבר שופצה לגמרי

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 12:44

העמדה, הממוקמת על גבעה בשטח הפלסטיני ומתצפתת על נתיב העשרה, הותקפה בבוקר שבת על ידי חיל האוויר בתגובה לירי רקטה - אך נגרם לה נזק קל בלבד. תיעוד של וואלה! מגלה הבוקר: היא כבר הושמשה מחדש לחלוטין, כאילו כלום לא קרה

בווידאו: עמדת חמאס מול נתיב העשרה שהושמשה יממה אחרי שהופצצה/צילום: אבי רוקח

עמדת התצפית של חמאס הסמוכה לגבול רצועת עזה, שהופצצה אתמול על ידי חיל האוויר, כבר שופצה לחלוטין.

כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתמול בשעות הבוקר את העמדה, הממוקמת על גבעה בשטח הפלסטיני ומתצפתת על נתיב העשרה, בתגובה לירי רקטה מהרצועה לעבר שטח ישראל. מדובר בעמדה שהפכה למטרד מאיים עבור התושבים שנאלצים לראות אותה ואת פעילי חמאס שעליה מדי יום.

התקיפה לא גרמה לנזק רב: בתיעוד העמדה לפני ואחרי, נראה כי העמדה עדיין עומדת על פיגומיה וכי אנשי ארגון הטרור יוכלו להמשיך לתצפת ממנה על האזור. גורמי צבא מסרו אתמול כי "זו בדיחה". לדבריהם, במקום שצה"ל ימחק את הגבעה ויעביר מסר מרתיע - נגרם לה נזק קל בלבד. אתמול בשעות הצהריים כבר עלו פעילי חמאס על העמדה ונופפו ממנה בדגלי הארגון.

עמדת חמאס מול נתיב העשרה, 19 ביוני 2022. אבי רוקח, עיבוד תמונה
לפני ואחרי. עמדת התצפית של חמאס/עיבוד תמונה, אבי רוקח

"זה מלחיץ לראות כיצד צופים עליך מעמדה כזאת", אומר בני ואינר, תושב נתיב העשרה, "עמדה כזאת היו צריכים להפציץ ברגע שהתחילו לבנות אותה, ואם כבר במהלך התגובה צה"ל החליט להפציץ אותה - היו צריכים שלא להשאיר אותה עומדת. וההפצצה שלא עשתה את העבודה עד הסוף הפכה את זה לסמל של חמאס".

מעיין שניאור פולד, תושבת נתיב העשרה, אמרה אתמול כי התגובה של צה"ל מאכזבת. "ציפינו שהעמדה מול נתיב העשרה תימחק כליל", הדגישה. "זה היה אמור להיות מזמן, מרגע הקמתה. התחושה כרגע שהורידו לה את הסכך במקום להשמיד אותה כליל".

לפי הודעת דובר צה"ל, חיל האוויר פגע בכמה עמדות צבאיות של חמאס ברחבי הרצועה בתגובה לירי, בהן "סדנאות לייצור אמצעי לחימה", וכן שלוש "עמדות צבאיות".

עוד בוואלה!

"צה"ל עשה חצי עבודה": עמדת חמאס מול נתיב העשרה הותקפה - אבל לא הושמדה

לכתבה המלאה

בנט: מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי הדרום

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לתקיפת צה"ל ברצועה, והדגיש כי הממשלה "מתעקשת על שקט מוחלט לתושבי אשקלון ועוטף עזה".

"ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמל"ח ומטרות חמאס בעזה בתגובה לירי רקטה בודדה שיורטה על ידי כיפת ברזל. שלא כמו בעבר אנחנו לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים או מחפשים קצר חשמלי, מבחינתנו חמאס הוא הכתובת", אמר בנט. "אנחנו מתקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון ועוטף עזה. לראשונה יש דור צעיר בדרום שחווה שנת שקט. מטרתנו לקיים חיים בטוחים ושקטים לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני ומשלמים בהתעצמות, כרגע ההתעצמות היא הכי איטית מזה שנים, כי סוגרים את העברת אמצעי הלחימה דרך מצרים. נפעל בעוצמה על כל ניסיון לערער את השקט הזה. המחירים שנגבה יהיו גבוהים".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו אמר כי "לא ייתכן שתושבי נתיב העשרה יחיו למעלה מחצי שנה כברווזים במטווח, בחשש יום-יומי". עוד הוסיף כי "השארת העמדה מלמדת על חולשה ורפיסות ומאיימת על הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully