וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים הגיחו מהמכונית ופתחו באש, והלוחמים הסתערו: הקרב בג'נין - שלב אחר שלב

17.6.2022 / 12:11

במבצע לאיתור אמל"ח בעיר הפלסטינית, החלו הפרות סדר אלימות נגד חיילי סיירת גולני. בזמן העימות הגיעה מכונית עם מחבלים שפתחו בירי לעבר הלוחמים, שיצאו מהרכב הצבאי וחתרו למגע. בנס אף אחד מכוחות הביטחון לא נפגע. מיד אחר כך נפתחה אש מכמה מקומות נוספים

תיעוד ההיתקלות בג'נין/רשת קודס

סיירת גולני יצאו הלילה (חמישי) למבצע איתור אמצעי לחימה בשני מבנים שונים בעיר ג'נין, בעקבות חשד כי הוסתר שם נשק. במהלך הפעילות, סביב המבנה הראשון, החלה להתפתח הפרת סדר אלימה סביב הכוחות שכללה השלכת אבנים, ברזלים, מטעני חבלה וירי. "הכוח זיהה את הרכב החשוד מתקרב למבנה הראשון", סיפר גורם צבאי.

לדברי הגורם הצבאי, החשודים פתחו באש לעבר הלוחמים מתוך הרכב. "החיילים יצאו מהרכב, הסתערו על המכונית ממנה נפתחה האש, ירו והרגו שלושה מחבלים ופצעו אנוש אחד נוסף", הוסיף. "הם ניסו להימלט ולא הצליחו כי הכוח פעל במהירות. באותן שניות היה ירי נוסף על הכוח מכמה מקומות נוספים. שלא את כולן זיהה הכוח, אבל לאלו שזיהה הוא הגיב באש חיה".

לוחמי צה"ל במהלך פעילות בג'נין. 17 ביוני 2022. דובר צה"ל
הלוחמים בפעילות בג'נין. הלילה/דובר צה"ל

תוך כדי ההיתקלות, הלוחמים פתחו את דלתות הרכב שממנו בוצע הירי ומצאו בו שלושה רובים, שניים מסוג M16, ואחד מסוג "קרלו". לאחר מכן התגלה בתחקיר כי ריקושטים מפגיעות כדורי המחבלים בקרקע עפו על הלוחמים, והם ניצלו בנס מפגיעות. מנגד, כן נגרם נזק לכלי הרכב הממוגנים.

עוד אמר הגורם הצבאי כי "הם פעלו בדיוק כמו שמצופה מהם - בזמן שירו עליהם מכמה כיוונים הם התנהלו בקור רוח. היו אמיצים מאוד להסתער מטווח קצר מאוד על המחבלים ולירות עליהם בטווח אפס בדיוק רב. מבחינתי כולם שם גיבורים. הלילה הזה היה יכול להסתיים אחרת ללא התגובה המהירה והמדויקת של הלוחמים. אנחנו עדיין בודקים אם הירי מכמה כיוונים לעבר הכוח היה מתוזמן. הם יצאו מהסיטואציה מהר מאוד ולא המשיכו ליעד השני כי היה ברור שאחרי הרג המחבלים יתחילו הפרות סדר אלימות מאוד".

נשקים ואפוד שנמצאו בפעילות בג'נין בה נהרגו 3 חמושים פלסטינים. 17 ביוני 2022. תקשורת פלסטינית, אתר רשמי
הנשקים שנתפסו בפעילות בג'נין. הלילה/אתר רשמי, תקשורת פלסטינית

בתוך כך, גורם ביטחוני התייחס למתח המדיני ביהודה ושומרון לקראת ביקור ביידן. "עד כה ההנחיה היחידה שירדה מלמעלה הייתה לגבי הריסת בית המחבל בג'נין. הסבירו שראש הממשלה חושב שזה עלול לייצר מתח לקראת הביקור של נשיא ארצות הברית בישראל ובבית לחם", אמר. "פרט לזה אנחנו פועלים נגד פצצות מתקתקות ועל בסיס מודיעין זמין. בקרוב מאוד אנחנו אמורים להרוס בית נוסף של מחבל ולא ברור אם ראש הממשלה יאשר. לא ברור אם ג'נין רגישה או כל יהודה ושומרון. נדע בקרוב. באופן כללי ההחלטות הללו לא מתקבלות ברוח טובה בשטח והיא עלולה לפגוע במכסחת דשא נגד הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully