וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה נעצרו בחשד לסחר בנשק - אחד מהם מתנדב לשעבר במשטרה

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 20:40

שני ערבים ישראלים ושני פלסטינים נעצרו בצפון יהודה ושומרון עם תיק שבו שני אקדחים, מחסניות ותחמושת בזמן שעשו "ניסוי כלים", לפני מכירה של אמצעי לחימה. חשוד נוסף נמלט לאום אל-פחם. אחד מהעצורים ככל הנראה התנדב במשמר האזרחי

גדר עוטף המושב סלעית, 22 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
ג'יפ צבאי/ראובן קסטרו

ארבע גברים, ביניהם מתנדב לשעבר במשטרה, נעצרו הערב (חמישי) בצפון יהודה ושומרון בחשד לסחר בנשק. הם נעצרו בזמן שעשו "ניסוי כלים", לפני מכירת אמצעי הלחימה. חשוד נוסף נמלט לאום אל-פחם, וכוחות הביטחון מחפשים אותו. במהלך המעצר נתפס על החשודים תיק עם שני אקדחים. אחד החשודים ככל הנראה התנדב בעבר במשמר האזרחי.

המשטרה וכוחות צה"ל הגיעה למקום, סמוך למושב עמי, בעקבות דיווחים על שמיעת קולות ירי באזור. בפעילות נעצרו תושב אום אל-פחם, בן 31, תושב סולם בן 33 ושני פלסטינים בני 47 ו-24. מלבד כלי הנשק שנמצאו בתיק, אותרו גם מחסניות ותחמושת.

הלווית המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה, אום אל-פחם. 9 במאי 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הלוויית המחבלים באום אל-פחם/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כזכור, הפיגוע בחדרה שבו נרצחו שני בני אדם, בוצע על ידי שני קרובי משפחה מאום אל-פחם. מוקדם יותר השבוע התקיימה הלווייתם של שני המחבלים בעיר, לאחר שהמשטרה הגיעה להסכמות עם בני המשפחה לגבי תנאי שחרור הגופות שעד כה הוחזקו על ידי כוחות הביטחון.

המשטרה הסכימה להחזרת הגופות רק אם יתקיימו התנאים הבאים: לא ישתתפו יותר מ-50 משתתפים בכל הלוויה, לא יונפו דגלים או שלטים מסיתים או כאלו המביעים הזדהות עם המפגעים או ארגוני טרור, ולא יתקיימו תהלוכות.

ב-27 במרץ רצחו המחבלים את שני לוחמי מג"ב, שיראל אבוקרט ויזן פלאח. בסביבות השעה 20:30 חלפו השניים עם רכב מסוג מאזדה 3 ברחוב הרברט סמואל שבעיר והבחינו בארבעה צעירים, אנשי כוחות הביטחון. המחבלים ירדו מהרכב, במרחק מאה מטרים מתחנת המשטרה המקומית, ופתחו בירי עם נשקם האישי לעבר אנשי כוחות הביטחון. באותו הירי רצחו המחבלים את זוג הלוחמים ופצעו עוד חמישה בני אדם.

במרחק מאה מטרים ממקום הפיגוע סעדו כמה לוחמים מסתערבים מכוח משמר הגבול, והבחינו בקולות הירי. הלוחמים רצו לזירת הפיגוע, הבחינו במחבלים, וחילופי אש החלו בין הצדדים. בתום קרב היריות הקצר חיסלו הלוחמים את המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully