וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב משה יזדי חשוד באונס אחת מקורבנות אביו

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 21:18

האונס בו חשוד ליאור יזדי אירע לפני כחמש שנים. בדיון בעניינו שנערך בשבוע שעבר הכחיש את המיוחס לו והציג התכתבויות עם המתלוננת שמחזקות את גרסתו. "זה אותנטי, אף אחד לא פברק את זה", אמר, אולם במשטרה הציגו מסמך המציג אחרת. היום התיר ביהמ"ש העליון לפרסם את שמו

בנו של הרב משה יזדי חשוד באונס של אחת מקורבנות אביו. באדיבות חדשות 13, אתר רשמי
ליאור יזדי/אתר רשמי, באדיבות חדשות 13

ליאור יזדי, בנו של הרב משה יזדי, נעצר לפני כשבוע בחשד לאונס - כך התיר היום (חמישי) לפרסום שופט בית המשפט העליון ח'אלד כבוב. זאת כשבועיים לאחר שאביו של יזדי הואשם בעבירות מין ועבירות הונאה בשבע נשים שונות.

ליאור יזדי, תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו, נעצר בחשד שאנס אישה בשנת 2017 ושאיים על חייה. חקירת המשטרה בעניינו החלה במסגרת החקירה שביצעה נגד אביו, רב קהילה בירושלים, במסגרתה התברר שהאישה נפגעה לכאורה בידי שניהם. פרסום שמו של הבן הותר בין היתר בעקבות בקשתו של העיתונאי חיים גולדיטש.

בדיון הארכת מעצרו שנערך בשבוע שעבר, הכחיש יזדי את המיוחס לו והציג צילומי מסך בהם התכתבויות עם המתלוננת שמחזקים את גרסתו, "זה אותנטי, אף אחד לא פברק את זה", טען סנגורו במהלך הדיון. אולם, במשטרה הציגו מסמך העוסק באמינות ההתכתבויות.

הרב משה יזדי, שעמד בראש קהילה בשכונת הבוכרים בירושלים, נעצר בשבוע שעבר בחשד שאנס במרמה נשים שבאו לקבל ממנו הדרכה רוחנית 24 במאי 2022. אתר רשמי, פלאש 90
"יזדי נתן סיבות והסברים שנועדו להצדיק את מעשיו". הרב משה יזדי/פלאש 90, אתר רשמי

לפני כשלושה שבועות פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד הרב משה יזדי בגין אונס, עבירות מין מרמה והונאה בשבע מתלוננות שונות. יזדי, בן 59 מגבעת זאב המכהן כרב בעל קהל מאמינים, חשוד כי פגע מינית במאמינות תוך שהוא מציג בפניהם את המעשים כ"תיקונים רוחניים".

לפי המשטרה, יזדי נתן סיבות והסברים שנועדו להצדיק את מעשיו בתוך שימוש ציני מעולם הדת וקרא להם "תיקונים". לטענתו, מעשי המין נועדו להצלת חיי יהודים ואף לסיכולי פיגועים. "אי אפשר שלא לכנות את אופיו ומעשיו כרוע טהור", נמסר.

נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי יזדי "קשר קשר ביחד עם אחרים, עשק ברגל גסה רבבות כאשר את חלקם הביא לחרפת רעב. ביצע שורה של עבירות מין קשות תוך שהוא משמש כרב קהילה. חומר החקירה מגלה תמונה של אדם אשר שלט בקורבנותיו ביד רמה וקשה תוך שהוא מפריד אותם ממשפחתם, ואף דרש שיפרדו מבני זוגם, נהג בהם כבובות מריונטה. חלק מהקורבנות הוסיפו כי מדובר באדם שעשוי לטענתם להפנט ולכשף. שליטה מוחלטת עם נדבך של חשש ופחד".

עוד אמר נציג המשטרה, "בכל שנותיי במשטרה לא נתקלתי בתיק כה קשה של אכזריות, מדובר בסבל במשך שנים רבות, פשוט לקרוא את תלונות 10 קורבנותיו ולא להאמין, כל זאת בתור מורה דרך, כהגדרתו יזדי ממנה עצמו עם ל"ו צדיקים. קיימים מעשים שונים ומגוונים של רוע, שימוש באלימות, הפחדה, סחיטה באיומים שבאמת עדיף שלא אמשיך לתאר". הוא הוסיף כי יזדי "השתמש באלימות וביצע עבירות מין בכפייה, איומים, הפחדות וסחיטה. יש פה אלמנטים מיניים ומעשים מאוד ומגוונים בקשת מאוד גדולה".

עו"ד אריאל עטרי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
עו"ד אריאל עטרי, המייצג את המתלוננת/אתר רשמי, מערכת וואלה!

עו"ד דוד הלוי, המייצג את משה יזדי מסר: "מרשי מכחיש את המיוחס לו. מדובר בטענות מופרכות והזויות המיוחסות לו וצר לנו כי משטרת ישראל והפרקליטות הלכו שבי אחר תלונות כזב ואינטרסים זרים העומדים ביסוד התלונה. בבוא העת אין לי ספק כי חפותו של מרשי תוכח בבית המשפט".

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את המתלוננת מסר בתגובה: "מדובר במקרה קשה בו בן הולך בעקבות אביו ואונס בברוטליות בת בקהילה. החשוד הוסיף חטא על פשע וזייף ראיות בניסיון לטשטש את עקבות מעשיו. אנו מצפים שהפרקליטות תעמיד את הבן לדין ותגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של אינוס ממש כפי שנהגה באביו שעצור, כעת, מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully