וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "ימי החסינות בהם איראן פוגעת בישראל ונשארת ללא פגע - תמו"

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 16:49

ברקע החיסולים של בכירים ומדעני גרעין איראנים, ראש הממשלה התייחס בוועדת חוץ ווביטחון לפעולות ישראל נגד איראן. לדבריו, ישראל ממשיכה לפעול נגד איראן. "פועלים נגד ראש התמנון ולא רק נגד הזרועות, כפי שנעשה בעשור האחרון"

בנט: "ימי החסינות בהם איראן פוגעת בישראל ונשארת ללא פגע - תמו"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) בפתח הדיון בוועדת החוץ והביטחון לפעולות ישראל נגד איראן. זאת, ברקע החיסולים האחרונים של בכירים ומדעני גרעין איראנים. "ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד הזרועות כפי שנעשה משך העשורים האחרונים", אמר בנט. "ימי החסינות, בהם איראן פוגעת בישראל ונשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

עוד אמר ראש הממשלה כי "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות ומפגין נגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים, ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כשחצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60% - ללא שום תגובה נגדית".

ראש הממשלה, נפתלי במהלך השתתפותו בועדת חוץ וביטחון 7 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"פועלים נגד ראש התמנון ולא הזרועות". בנט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה. ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) - ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך", המשיך בנט. "הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של המדינה, והיא שאנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד נגד תוכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה".

בתוך כך, שורה של בכירים איראנים מצאו לאחרונה את מותם, בעוד הנסיבות נותרו לא ברורות. כך לדוגמא, מדען הטילים האיראני, איוב אנתזארי, שנמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, וכלי תקשורת באיראן דיווחו על מותו. לפני כן דיווחו כלי תקשורת איראניים כי חוסל בכיר במשמרות המהפכה, קולונל חסן סייד חודאי. על פי הדיווחים, אלמונים על אופנוע ירו לעברו חמש פעמים באקדחים עם משתיקי קול ונמלטו. משמרות המהפכה כינו את ההתנקשות "פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית". ישראל הכחישה מעורבות באירוע.

מדען טילים איראני, איוב אנתזארי, שמת בנסיבות לא ברורות. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
המהנדס האיראני איוב אנתזארי שנמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עוד דווח כי חודאי, שדרגתו מקבילה לאל"מ בצה"ל, היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראליים באפריקה ובדרום אמריקה. לאחר החיסול, נשיא איראן איברהים ראיסי הודיע כי הנחה לרדוף אחר המתנקשים, ואיים: "ננקום את דמו".

בהמשך בכיר מפקד משמרות המהפכה האשים את ישראל בחיסול. זאת, לאחר שהעיתון הניו יורק טיימס דיווח כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בחודאי. בעקבות הפרסום מתחו ביקורת גורמים במערכת הביטחון על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

כמה ימים אחר כך דיווחו כלי תקשורת איראניים על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן. למחרת כבר דווח בניו יורק טיימס כי "התאונה" אירעה בעקבות תקיפה באמצעות מל"ט. לפי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שלושה איראנים המעורים בפרטי המקרה וגורם אמריקני, המל"ט כוון למתקן צבאי שבו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully