וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א לאיראן: ספקי הסברים אמינים לזיהוי שרידי אורניום במתקנים

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 16:56

מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הזהירו את איראן כי השאלות לגבי המקור של שרידי אורניום שנמצאו באתרים לא מוכרזים לא ייעלמו, והוסיפו כי שיתוף הפעולה של המדינה האיסלמית עם המפקחים "אינו מספק"

מפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבב"א) הזהירו את איראן כי השאלות לגבי המקור של שרידי אורניום שנמצאו באתרים לא מוכרזים לא ייעלמו. בנוסף הם אמרו כי הכישלון המתמשך לספק תשובות עשוי לרדוף את הרפובליקה האיסלמית במשך שנים.

מזכ"ל הארגון, רפאל גרוסי, דחק באיראן לחדש "בדחיפות" את העבודה עם חוקרי הסוכנות. הסוכנות דיווחה בשבוע שעבר כי איראן לא סיפקה הסברים אמינים מבחינה טכנית לחלקיקי האורניום שזוהו בכמה אתרים.

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
שיחות הגרעין בווינה ב-2021/רויטרס

35 המדינות שחברות בדירקטוריון של סבא"א (IAEA) יתכנסו השבוע בווינה ועשויות לגנות את איראן באופן רשמי בשל כישלונה לשתף פעולה בנוגע לשרידי האורניום. טיוטת החלטה שהופצה על ידי דיפלומטים מותחת ביקורת על איראן בשל "שיתוף פעולה לא מספק באופן רציף" עם מפקחי סבא"א, וקוראת למדינה להגביר את הסיוע לחקירת הסוכנות.

"הסוגיות האלה לא ייעלמו", אמר גרוסי במסיבת עיתונאים. "הבעיה היא שאיראן צריכה להמשיך לעבוד איתנו. יש לה תוכנית גרעין שאפתנית, ולכן זה האינטרס שלה להבהיר את השאלות". אם לאו, הסוגייה תעבור למועצת הביטחון של האו"ם, צעד שעלול לגרום להסלמה במתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully