וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזיבה רביעית בלשכת בנט: דובר ראש הממשלה התפטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 16:41

מתן סידי, ששימש בעבר גם כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון בעת שבנט כיהן בתפקידים אלו, הודיע על עזיבה. בחודש האחרון התפטרו מתפקידיהם היועצת המדינית של בנט שמרית מאיר, ראש הסגל טל גן צבי והעוזרת האישית נעמי ששון

בנט פרסם איגרת מיוחדת: "אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול"/מערכת וואלה!

דובר ראש הממשלה מתן סידי התפטר היום (שני) מתפקידו. זו העזיבה הרביעית בלשכת בנט בחודש האחרון, לאחר התפטרותם של היועצת המדינית שמרית מאיר, ראש הסגל טל גן צבי והעוזרת האישית נעמי ששון. סידי הודיע על עזיבתו ברקע הסכסוכים הגדולים שפרצו בלשכה בשנה האחרונה, בעיקר בין שמרית מאיר לטל גן צבי, מזכיר הממשלה שלום שלמה, וסידי עצמו.

סידי, בן 26, שימש לפני כן כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון בעת שבנט כיהן בתפקידים אלו, ובהמשך ייעץ למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. במסגרת תפקידו הוא ניהל את הקשר מול התקשורת הישראלית ושימש כדוברו המדיני של ראש הממשלה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט,ודוברו מתן סידי בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
סידי (מימין) ובנט, יוני 2021/ראובן קסטרו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודה לסידי על העשייה המשותפת ומסר: "בארבע וחצי השנים האחרונות מתן היה איתי בכל הרגעים, המוצלחים יותר ופחות, מנהל ביד רמה את המערכה התקשורתית ביסודיות, במקצועיות ובכישרון רב. חרף גילו הצעיר, הוא גילה הבנה, בקיאות וידע בנושאים הרבים בהם עסקתי, לצד יכולות יוצאות דופן בניהול אירועים לאומיים ומשברים תקשורתיים מורכבים. מתן הוא אדם ערכי, נאמן ומסור, שעבד באינטנסיביות מסביב לשעון. פירות עשייתו היו לי לנכס יקר, ואני שמח עבורו כי בתום שנים ארוכות של עבודה קשה הוא יוצא כעת להתפתח במגזר הפרטי. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

מטעמו של סידי נמסר כי "לפני ארבע שנים קיבלתי מראש הממשלה את הזדמנות חיי, ומאז הייתה לי הזכות להיות לצידו בכל הצמתים, ההצלחות והאתגרים שזימנה לנו הדרך המשותפת. זכיתי להיות לו לעזר ולהיות שותף לעשייה שהוביל עבור הציבור בישראל בעבודה קשה מסביב לשעון, בכל התפקידים בהם כיהן. למדתי ממנו על אהבת העם והארץ, על שליחות ציבורית, ובעיקר - על עמידה בלחצים ומאבק על אמונותיך כשהלב במקום הנכון. כעת, הגיעה העת לפנות לאפיקים ולאתגרים חדשים. אני רוצה להודות לראש הממשלה על הכל ולאחל לו הצלחה רבה בעבודתו המסורה למען הציבור בישראל".

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, סיכם עם ראש הממשלה על סיום תפקידו. לשכת העיתונות הממשלתית
מתן סידי עם נפתלי בנט/לשכת העיתונות הממשלתית

את סידי יחליף הדובר הפוליטי של בנט, יותם בן יצחק, בן ה-32. הוא החל את דרכו כלוחם וקצין בחטיבת גולני, שם שירת במגוון תפקידי פיקוד והדרכה. לאחר מכן עבר לשרת בדובר צה"ל, ומילא תפקידים פיקודיים ומקצועיים כמפקד פלגת המתעדים וכדובר פיקוד העורף. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כדובר פיקוד המרכז והשתחרר בדרגת רב סרן בתום 12 שנות שירות. עם שחרורו מצה"ל, החל לשמש כדוברו של שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ. לבן יצחק תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה.

לפני מעט פחות מחודש הודיעה היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, על כוונתה לסיים את תפקידה בקרוב. בנט מסר בתגובה להתפטרות כי קיבל את בקשתה "בצער אך בהבנה" ואיחל לה הצלחה בהמשך דרכה.

מאיר, עיתונאית לשעבר, הפכה ליועצת הדומיננטית ביותר בסביבת בנט בשנה האחרונה, ונחשבת למי שהתוותה הרבה מהמהלכים המדיניים והפוליטיים שלו. היא הייתה אמנם יועצת מדינית, אך הייתה מעורבת בכל תחומי הפעילות של ראש הממשלה, ונחשבת בעיקר למי שתמכה ודחפה את בנט לאסטרטגיה של התמרכזות בחודשים האחרונים, בניגוד לעמדת בכירי לשכתו ובכירי מפלגתו.

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, סיכם עם ראש הממשלה על סיום תפקידו. הלנה ברוס, אתר רשמי
מתן סידי/אתר רשמי, הלנה ברוס

במקביל, היו לה יחסים קשים ומתוחים עם בכירים אחרים בלשכת ראש הממשלה. ביניהם - מזכיר הממשלה שלום שלמה, דוברו מתן סידי וראש הסגל של ראש הממשלה טל גן צבי - שמלווים את בנט מזה שנים, וכן עם בכירים לשכות אחרות.

עשרה ימים לאחר מכן ביקש גם טל גן צבי לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. גן צבי ליווה את בנט בעשור האחרון מאז כניסתו לפוליטיקה. הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן. שבוע לאחר מכן הודיעה גם העוזרת האישית של ראש הממשלה, נעמי ששון, על פרישתה מהתפקיד.

לפני כשבוע בנט מינה מחליפים לגן צבי ומאיר. עו"ד עדן ביזמן מונה לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, ואילו קרן הג'יוף מונתה לתפקיד יועצת מיוחדת לעניינים בינלאומיים ותקשורת זרה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully