וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בלשכת בנט: היועצת המדינית לרה"מ הודיעה על התפטרות

עודכן לאחרונה: 13.5.2022 / 13:48

שמרית מאיר הפכה ליועצת הדומיננטית ביותר בסביבת ראש הממשלה בשנה האחרונה ונחשבת למי שהתוותה הרבה מהמהלכים המדיניים והפוליטיים שלו. מדובר בעזיבה המשמעותית הראשונה באקווריום של בנט מאז שנכנס לתפקידו לפני כ-11 חודשים. בנט: "מקבל בקשתה לעזוב בצער אך בהבנה"

בווידאו: בנימין נתניהו מברך את עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה/צילום:נדב אלימלך/ערוץ הכנסת ו דוברות הליכוד

היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, הודיעה היום (שישי) על כוונתה לסיים את תפקידה בקרוב. מדובר בעזיבה המשמעותית הראשונה באקווריום של נפתלי בנט מאז שנכנס ללשכת ראש הממשלה לפני כ-11 חודשים. בנט מסר בתגובה להתפטרות כי קיבל את בקשתה "בצער אך בהבנה" ואיחל לה הצלחה בהמשך דרכה.

מאיר, עיתונאית לשעבר, הפכה ליועצת הדומיננטית ביותר בסביבת בנט בשנה האחרונה, ונחשבת למי שהתוותה הרבה מהמהלכים המדיניים והפוליטיים שלו. במקביל, היו לה יחסים קשים ומתוחים עם בכירים אחרים בלשכת ראש הממשלה. ביניהם - מזכיר הממשלה שלום שלמה, דוברו מתן סידי וראש הסגל של ראש הממשלה טל גן צבי - שמלווים את בנט מזה שנים, וכן עם בכירים לשכות אחרות.

מאיר הייתה אמנם יועצת מדינית, אך הייתה מעורבת בכל תחומי הפעילות של ראש הממשלה, ונחשבת בעיקר למי שתמכה ודחפה את בנט לאסטרטגיה של התמרכזות בחודשים האחרונים, בניגוד לעמדת בכירי לשכתו ובכירי מפלגתו. אחרי פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, בכירים בימינה ראו במאיר אחראית למשבר הפוליטי הפנימי שנוצר לבנט בתוך מפלגתו.

שמרית מאיר. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"קיבל בקשתה בצער אך בהבנה". שמרית מאיר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מאיר מסרה בהודעתה לראש הממשלה כי בשנה האחרונה הקדישה לו את כל כוחותיה לסיוע בתחום המדיני ובכלל. "הייתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי ב-1 ביוני", אמרה.

עוד הוסיפה מאיר כי בכוונתה לסייע ככל שיידרש בהשלמת המשימות עליהן היא מופקדת - בעיקר בקשור לביקורו המתקרב של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. "אני מודה על ההזדמנות לתרום למדינת ישראל בתחומים כה חשובים ומאחלת בהצלחה", סיכמה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 1 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"המשימות חייבו הקרבה ניכרת בחיי האישיים". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

עזיבתה של שמרית מגיעה ברקע הפרסום ב-"הארץ" על אודות השתתפותה בפגישה פוליטית עם ראש הממשלה והיועץ האסטרטגי אהרן שביב בסוף החודש שעבר, בה נידונו תרחישים לפיזור הכנסת והיערכות לבחירות. בעקבות הפרסום, התנועה לאיכות השלטון פנתה השבוע לנציב שירות המדינה בבקשה לערוך בירור משמעתי ביחס לפעילות הפוליטית של מאיר - עליה נאסר לעסוק בפעילות פוליטית ומפלגתית מתוקף היותה עובדת מדינה.

מאיר נענתה לבקשתו של בנט לפני כשנה לשמש כיועצת מדינית בממשלתו. לדבריו של ראש הממשלה, היא תרמה רבות לקידום מעמדה המדיני של ישראל ולבניית מערכת יחסים מיוחדת עם הממשל בארצות הברית. עוד הוסיף כי היא "עזרה במניעת הקמת קונסוליה בירושלים, תרמה לחיזוק הקשרים מול מדינות אירופה, לפריחה המדינית אל מול המדינות הערביות המתונות ולמאבק הדיפלומטי באיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully