וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה נוספת בלשכת בנט: ראש הסגל בלשכה טל גן צבי פורש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 14:10

שבוע אחרי פרישתה של יועצת ראש הממשלה שמרית מאיר, פורש גם ראש הסגל, שנחשב למי שהתנגד להקמת הממשלה עם גוש המרכז-שמאל ורע"מ. גן צבי, שנחשב לסמן ימני בלשכה, היה אחד המקורבים ביותר לבנט, וליווה אותו כראש לשכה, ראש סגל וראש מטה מאז 2013

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למשבר הפוליטי/צילום: רוני כנפו

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, טל גן צבי, ביקש היום (שני) מראש הממשלה לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. גן צבי מלווה את רה"מ בנט בעשור האחרון מאז כניסתו לפוליטיקה. הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן.

גן צבי (41), בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משמש כראש הסגל בשנה האחרונה, מאז הקמת הממשלה בחודש יוני אשתקד.

מאחורי הקלעים

  • גן צבי נחשב למי שהתנגד להקמת הממשלה עם גוש המרכז-שמאל ורע"מ. בשנה האחרונה היו מחלוקות בינו ובין היועצת המדינית לשעבר, שמרית מאיר, על הכיוון הפוליטי אליו בנט מכוון; בעוד מאיר נחשבת למי שניסתה להפנות את בנט לקהל בוחרים חדש במרכז, גן צבי מזוהה הרבה יותר עם הקהל המסורתי של בנט בימין. בין השניים היו גם מאבקי אגו והיחסים האישיים ביניהם היו רעועים. העזיבה של מאיר לפני שבוע וחצי נתפסה כניצחון עבור גן צבי והציפיה היתה שהמהלך ייצב את הלשכה, אך לפי גורמים בלשכת רה"מ גן צבי "חש תחושת מיצוי" אחרי קרוב לעשור בפוליטיקה וביקש מבנט לצאת לדרך חדשה.
  • בניגוד למאיר שמיד אחרי הודעת העזיבה שלה הפסיקה להגיע ללשכת ראש הממשלה, גן צבי צפוי להמשיך עוד כמה שבועות בתפקידו ולהעביר את המקל בצורה מסודרת למי שיחליף אותו.
  • מאיר, עיתונאית לשעבר, הפכה ליועצת הדומיננטית ביותר בסביבת בנט בשנה האחרונה, ונחשבה למי שהתוותה הרבה מהמהלכים המדיניים והפוליטיים שלו. במקביל, היו לה יחסים קשים ומתוחים עם בכירים אחרים בלשכת ראש הממשלה. ביניהם - מזכיר הממשלה שלום שלמה, דוברו מתן סידי וגן צבי - שמלווים את בנט מזה שנים, וכן עם בכירים לשכות אחרות.
טל גן צבי. יוסי לזרוף, אתר רשמי
מזוהה יותר עם הקהל המסורתי. טל גן צבי/אתר רשמי, יוסי לזרוף

מה הם אומרים:

  • ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר כי מרגע שנכנס לפוליטיקה גן צבי היה מעמודי התווך בעשייתו הציבורית. "קיבלתי בצער אך בהבנה את החלטתו לסיים את תפקידו כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לאחר שנה אינטנסיבית ורוויית עשייה, ובתום עשור של עבודה משותפת", אמר בנט.
  • גן צבי אמר בהודעה: "בתום עשור של עבודה משותפת ואינטנסיבית, ולאחר שנה בתפקיד המאתגר והעמוס של ראש הסגל, ביקשתי לסיים את תפקידי בקרוב ולפנות לאפיקים חדשים. זו הייתה תקופה משמעותית ויוצאת דופן. אני מודה לראש הממשלה על הדרך המשותפת, ואוסיף להיות לו לעזר גם בעתיד בכל שאידרש".

מה הלאה:

בשלב זה עדיין אין לגן צבי מחליף ובנט צפוי למנות כזה בשבועות הקרובים לפני שיסיים את תפקידו.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully