וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במערכת החינוך: מרכז השלטון המקומי מאיים בשביתה

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:25

הנהלת המרכז מאיימת להשבית, בין היתר, את שירותי העיריות, הכוללים את הסייעות, המזכירות, אבות הבית והמאבטחים העובדים במערכת החינוך. את האצבע המאשימה הם מפנים למשרד האוצר, גם בנושא דיור ציבורי: "מנסה לגלגל את האחריות לכישלונותיו על הרשויות המקומיות"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לעיצומי המורים הצפויים ומבהיר כי שכר המורים יעלה/מערכת וואלה!

מרכז השלטון המקומי החליט היום (חמישי) לצאת למאבק בעקבות המשבר במערכת החינוך ומאיים בשביתה. בישיבת הנהלת המרכז, בראשות חיים ביבס, הוחלט לקבוע כינוס חירום של האסיפה הכללית כדי לגבש את הצעדים הבאים, והפנו אצבע מאשימה למשרד האוצר, גם בסוגיית הדיור הציבורי. לאחר חג שבועות הם יעבירו את דרישותיהם למשרד.

למרכז השלטון המקומי אפשרות להשבית את שירותי העיריות, הכוללים בתחום החינוך את הסייעות בגני הילדים ורבים מעובדי מערכת החינוך. הרשויות יכולות להשבית גם את כל השירותים המוניציפליים של עובדי הרשות; במוסדות החינוך אלו המזכירות, הסייעות, אבות הבית והמאבטחים. המורים בתיכונים מועסקים גם הם על ידי הרשויות, ולהערכתם השביתה תכלול גם אותם.

בין הנושאים שבהם דנו היו "מחסור חמור בכיתות לימוד והתייקרות משמעותית בבינוי כיתות ותפעול צהרונים, שיבואו על חשבון הציבור, שיפור תנאי ההעסקה של תומכי הוראה - סייעות, ודיור בר השגה - תכנית ממשלתית לפתרון דיור בר השגה לזוגות צעירים על בסיס סבסוד קרקע מהמדינה".

בית ספר יסודי. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
איום בשביתה. כיתה ריקה/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

"משרד האוצר מנסה, באופן מגמתי, במסגרת חוק ההסדרים, לגלגל את האחריות לכישלונותיו על הרשויות המקומיות, ולהכניס את ידו עמוק-עמוק לכיסיהם של תושבי מדינת ישראל", תקפו. "האוצר צריך לקחת אחריות על משבר הדיור ולמצוא פתרונות אמיתיים, ולא לגלגל אותו חזרה לתושבים דרך מיסי הארנונה". הם הוסיפו כי "בישיבה שהתקיימה היום סיכמו ראשי הערים כי על זה לא יוכלו לעבור לסדר היום ויצאו למאבק בכל הצעדים הנדרשים עד כדי השבתה כללית".

הצעדים באים ברקע מחאת הסתדרות המורים לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי ההוראה והעיצומים של ארגון המורים. שני הארגונים אמרו כי האפשרות של השבתת מערכת החינוך נמצאת על השולחן.

המשא ומתן על הסכם השכר בין הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר החל בחודש ינואר, כשנתיים לאחר שפג ההסכם הקודם. המחלוקת המרכזית היא על גובה השכר למורה מתחיל ותוספת השכר למורים הוותיקים: באוצר שואפים להעלות בעיקר את שכר המורים המתחילים, ומבקשים ששכרם יהיה 8,200 שקלים, בעוד הסתדרות המורים ומשרד החינוך דורשים תוספת לכלל המורים ועשרת אלפים שקלים למורה מתחיל. עד כה, חמישה חודשים לתוך השיחות, לא הונחה הצעה ממשית על השולחן.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ביקשה להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים - ונדחתה בבית הדין הארצי. בית הדין אישר את העיצומים עליהם הכריז ארגון המורים כמחאה נגד רפורמות שרת החינוך בבגרויות ובימי הלימוד, וחייב את המדינה לנהל משא ומתן מידי עם ארגון המורים. העיצומים שנשארו הם ביטול כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה; ביטול מועצות פדגוגיות; וביטול כל פעילות עם משרד החינוך, לרבות השתלמויות מפמ"רים ומדריכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully