וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על הטענה שהכניס את עומר אדם למירון לפני כשנתיים: "שקר וכזב - כמעט פיטרתי את המפיק"

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 12:11

שר הפנים לשעבר מעיד בפני הוועדה לאסון הר מירון ומציג את עמדתו בנוגע לאירוע שבו נספו 45 בני אדם. יו"ר ש"ס התייחס לטענה כי הכניס את הזמר בניגוד לתקנות, והכחיש שידע על כך. "אף אחד ממשפחתי לא קיבל כרטיס להופעה שלו"

שידור חי מוועידת מירון (צילום: לע"מ)

LIVE

שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, מעיד בשעה זו (חמישי) בפני ועדת החקירה לאסון הר מירון. כלפי דרעי נטען בעבר כי "היה מעורב מאוד בכל הקשור להילולה ונתן את הטון", דרעי טען כי הוא מונה על ידי המדינה כדי לנהל את האירועים באתר. בנוסף, התייחס יו"ר ש"ס לטענה לפיה הכניס להילולה לפני כשנתיים, כשהמתחם היה סגור לציבור הרחב, את הזמר עומר אדם עם מקורביו. לדבריו דרעי, "שקר וכזב - ביום ששמעתי שזה פורסם בתקשורת כמעט פיטרתי את המפיק. לא הייתי שם, לא בורח מהדברים, אף אחד ממשפחתי לא קיבל כרטיס להופעה שלו".

מוקדם יותר השבוע העיד בוועדה השר לביטחון הפנים לשעבר, אמיר אוחנה, וטען כי לא היה יכול לפעול אחרת בנוגע להתנהלות באתר במהלך האסון. "החוכמה שבדיעבד היא קטנה מאוד", אמר. במהלך עדותו הוא התבקש למסור פרטים על היערכות הכוחות ומוכנותם לטיפול באירוע. אוחנה סיפר על ישיבת ההיערכות שקיימה המשטרה כשבוע שלפני האסון, בצל האתגרים האחרים שעמדו בפניה - בהם אכיפת הנחיות הקורונה והמתיחות הביטחונית בירושלים.

ועידת מירון | עדותו של אריה דרעי. הגן הטכנלוגי, ירושלים 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"נתן את הטון". דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

אוחנה הסביר כי מדי שנה מוקצים לאירוע אלפי שוטרים, וההיערכות אליו מתחילה כחצי שנה מראש. "ככל שהתקרבנו לאירוע המעורבות שלי גדלה", אמר. "במהלך חודש אפריל גם מול המשטרה וגם מול גורמים חרדים, זיהיתי את הנתק בין המשטרה לבין רבים בחברה החרדית שחשו בתקופת הקורונה אכיפת יתר".

בעדותו הדגיש אוחנה את משבר האמון שהתגלע בין החברה החרדית למשטרה נוכח האווירה בתקופת הקורונה, ואת הירידה בתחלואה שאפשרה את ההתקהלות. "לפני ההילולה, התכנסו כל ראשי הרשוית החרדיות והביעו את רחשי הציבור על ירידת התחלואה", הסביר אוחנה. "אלו נתונים שקשה להתמודד איתם. ברקע נוסיף את המתח הפוליטי והפגנות האלפים בבלפור". הוא ציין בהקשר זה, את השיחה עם דרעי, שבה הביע תמיכה במתווה שהונהג. "הוא ביקש שאתמוך בו", הסביר אוחנה. "המשטרה לא יכולה לקיים אירוע בצורה בטוחה שבו היא תצטרך לברור מי נכנס ומי לא, למשל, הצבה של גדרות עשויה ליצור לחץ. את העמדה הזאת שמעתי מהמפכ"ל ועוד גורמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully