וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של הישראלי שנעצר בטורקיה: "חקרו אותו כמו רוצח - צדק והיגיון לא קיימים שם"

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 14:32

לאחר שגורש מטורקיה ושב ארצה, אשתו של התייר שנעצר חשפה בפוסט בפייסבוק כיצד בעלה נעצר, סיפרה על השהות לבד במדינה זרה וקראה לישראלים נוספים לא לטוס לשם. "לא הבנתי עד עכשיו כמה שנאה יש להם כלפינו - הישמרו מהם"

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
התייר הישראלי נעצר במלון בטורקיה. איסטנבול/יואב איתיאל

אשתו של הישראלי שנעצר בטורקיה וגורש ממנה התייחסה היום (רביעי) לראשונה למקרה בפוסט בפייסבוק. "לא הבנתי עד עכשיו כמה שנאה יש להם כלפינו. שכל אחד יבחר לאן ללכת, הלוואי ולא לשם ואם כן - אנא הישמרו מהם ושימרו על עצמכם כי צדק והיגיון לא קיימים שם", כתבה.

הישראלית הסבירה איך האירוע התגלגל וכתבה: "לקראת סוף הטיסה בעלי מצא במושב טלפון, וניסה לתת אותו לדיילת שלא מצאה לנכון לקחת אותו. בתמימות שלו חשב שזו טיסה של ישראלים והטלפון בטוח שייך לאחד מהם. הוא החליט להשאיר את המכשיר דולק, למקרה שיתקשרו. הוא חשב שנמסור את הכתובת של המלון והאדם שהטלפון שייך לו יבוא ויקח אותו. סך הכול לשמח ישראלי בחו"ל שאיבד את הסלולרי".

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
טורקיה, איסטנבול. נובמבר 2021/יואב איתיאל

"כמובן שבעקבות הטלפון שהושאר דולק, המשטרה מצאה אותנו והגיעו לחדר המלון. שאלו על הטלפון והסברנו את הכול באנגלית. הם אמרו שבעל הטלפון בלובי, ומסרנו אותו כמובן. הם ביקשו שבעלי ירד כי רוצים לומר לו תודה", המשיכה. "הוא ירד ועלה חזרה, ואמר שבגלל שהטלפון שייך לאדם חשוב הפרוצדורה מצריכה הגעה לתחנת המשטרה כדי לחתום שמצא והחזיר, עניין לטענתם של 20 דקות - פשוט רצו להכניס אותו לתחנה".

בהמשך כתבה הישראלית כי עיכבו את בעלה ולדבריה, חקרו אותוכאילו הוא רוצח. "החליטו לעצור אותו ב-2:00 בלילה ולהביאו בפני שופט בבוקר", סיפרה. "בשישי בעלי הטלפון הבין שהמקרה היה תמים וחתם על ביטול התלונה. בעלי היה אמור להשתחרר ולחזור למלון, במקום החזירו אותו לתא המעצר כאילו הוא עדיין מואשם במשהו. לא אפרט על תנאי המעצר שם, שלא ראוי לאף אדם".

הישראלית מתחה ביקורת על משרד החוץ הישראלי, וכתבה כי "לילה ועוד לילה עברו והתשובות מחדר מצב חירום של המדינה טענו כי 'זו פרוצדורה. כל מדינה והחוקים שלה', וכך בשבילם הכול היה על מי מנוחות". לדבריה, "היחיד מעבר לעורך הדין היו חברים טובים של בעלי, שהזיזו והפעילו את מי שצריך וכמובן בורא עולם. אז לא צריך לפרט מה אני הרגשתי - לבד בארץ זרה, כשלוקחים את החצי השני שלך, בלי שום סיבה מוצדקת, ועד שכבר יש צדק - ההתעללות ממשיכה".

אתמול שב לישראל הישראלי שנעצר בטורקיה. "אני שמח לחזור לארץ", אמר לוואלה! בהתייחסות ראשונה עם שובו ארצה. "עברו עליי ימים לא קלים. אני שמח שהכול מאחוריי. מרגיש הקלה. הסיפור הזה נופח מעבר לכל פרופורציה". הוא שוחרר ממתקן המעצר של רשויות ההגירה, וגורש רשמית מהמדינה, ולא יוכל לשוב אליה בשנים הקרובות - הליך מקובל לתיירים שנעצרים במדינה, גם אם לא נשפטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully