וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעולי פנים קפצו עליו ואזקו אותו": תייר ישראלי נעצר בטורקיה ושוחרר כעבור יממה

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 21:05

תושב השרון בן 47 יצא לחופשה במדינה עם אשתו ונעצר בלובי המלון שבו שהה בנסיבות שטרם ברורות. הוא הוכנס למתקן מעצר והובא לבית משפט באיסטנבול לדיון בעיניינו. ממשפחתו נמסר כי מדובר בטעות של הרשויות

בווידאו: פרקליט הישראלים לאחר הערער על הארכת מעצרם/צילום: יואב איתיאל

תייר ישראלי נעצר בטורקיה - כך אישר היום (שישי) משרד החוץ. הישראלי, בן 47 תושב השרון, יצא לחופשה באיסטנבול עם אשתו ונעצר בלובי המלון שבו שהה. ממשפחתו נמסר כי מדובר במעצר שווא ובטעות של הרשויות במדינה. 24 שעות לאחר שנעצר, שוחרר לדרכו.

לטענת מקורביו של בן ה-47, כשעלה למטוס מצא במושבו טלפון נייד, וביקש למסור אותו לדיילות, אך אלו המליצו להשאיר אותו אצלו עד שמישהו יתקשר - וכך הוא עשה. לאחר שהישראלי ומשפחתו הגיעו לבית המלון, ואף הספיקו לצאת ולשוב לחדר, צלצל לפתע הטלפון. הישראלי ענה ומהצד הנשי של הקו דיבר מי שהזדהה כבעל הטלפון שטען כי אבד לו. הם קבעו להיפגש בלובי בית המלון. כשהישראלי ירד לפגוש אותו קפצו עליו בלשים רעולי פנים, אזקו אותו, עצרו אותו והעבירו אותו למתקן חקירות שם הוחזק.

תחילה נטען כי הטלפון שייך לדיפלומט טורקי, אחר כך נאמר שמדובר בכלל בטלפון של הטייס שנותר על המושב בזמן מנוחתו במהלך חניית ביניים. אשתו של בן ה-47 נותרה במלון, מודאגת מאוד ואובדת עצות. מדובר בבני זוג נורמטיביים, ללא עבר פלילי כלל. בצהריים הובא הישראלי לבית משפט באיסטנבול. חבריהם של בני הזוג סייעו לגייס לו עורך דין שיחלץ אותו מההסתבכות הלא צפויה אבל בינתיים ככל הנראה כבר האמינו לגרסתו שמדובר בטעות והדברים הסתדרו מבלי שהפרשה תסתבך עוד.

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
המקרה מוכר במשרד החוץ. איסטנבול/יואב איתיאל

לפני כחצי שנה בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין נעצרו בטורקיה לאחר שצילמו את מעונו של הנשיא רג'יפ טייפ ארדואן. הם שהו תשעה ימים במעצר בטורקיה בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו אז כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

בעקבות מאמצים של אנשי משרד החוץ ואנשי המוסד הם שוחררו. ישראל לא נדרשה לתת דבר מסוים בתמורה. השניים, נהגים באגד, עשו דרכם חזרה לישראל בטיסה פרטית - במטוס של משרד החוץ. עם הגעתם לביתם, הודו בני הזוג לכל מי שפעל לשחרורם וסייע למשפחה והוסיפו כי "אנחנו רוצים להיות עם המשפחה ולהתחזק", ומסרו לכלי התקשורת: "תנסו להעביר את האהבה שלנו לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully