וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות המורים תשבית את הגנים ובתיה"ס היסודיים מחר בצהריים בשל דרישות שכר

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 19:37

הלימודים בגני הילדים, כולל באלה של החינוך המיוחד, יעצרו ב-13:00. חברי ההסתדרות יערכו הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב!". ליברמן: "מופתעים מהאגרסיביות ומהצעדים שננקטים"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לעיצומי המורים הצפויים ומבהיר כי שכר המורים יעלה/מערכת וואלה!
גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
גן ילדים/פלאש 90, מיכאל גלעדי

הסתדרות המורים צפויה לשבש מחר (שני) את הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים החל מ-13:00 - כולל בחינוך המיוחד. חברי ההסתדרות יערכו הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב!". ארגון המורים העל-יסודיים קרא לחבריו להצטרך להפגנה.

לדברי יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד, בעקבות המצב צפוי "מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים - ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות". היא הזהירה כי הפגיעה במערכת תהיה "אנושה".

המו"מ על הסכם השכר בין הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר החל בחודש ינואר, כשנתיים לאחר שפג ההסכם הקודם. המחלוקת המרכזית היא על גובה השכר למורה מתחיל ותוספת השכר למורים הוותיקים: באוצר שואפים להעלות בעיקר את שכר המורים המתחילים, ומבקשים ששכרם יהיה 8,200 שקלים, בעוד הסתדרות המורים ומשרד החינוך דורשים תוספת לכלל המורים ועשרת אלפים שקלים למורה מתחיל. עד כה, חמישה חודשים לתוך השיחות, לא הונחה הצעה ממשית על השולחן.

שר האוצר אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים, ירושלים, 29 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שר האוצר ליברמן, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

המו"מ עם ארגון המורים עדיין לא נפתח. יו"ר הארגון רן ארז דורש להתחיל בשיחות ויצא בקמפיין נגד הרפורמות שמקדמת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בבגרויות ובמספר ימי הלימוד. הוא הכריז על סכסוך עבודה ועיצומים הכוללים הפסקת הציונים לתלמידים ושיתוף הפעולה עם משרד החינוך - וחזר בו מרובם יומיים לאחר מכן לאחר ביקורת מצד הורים, מורים ותלמידים. מחר ידון בית הדין הארצי לעבודה בבקשת משרד החינוך להוציא צווי מניעה נגד צעדי ארגון המורים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום כי אין ויכוח על הצורך בהעלאת שכר המורים, והבטיח כי הוא יעלה. ליברמן אמר במסיבת עיתונאים כי אף על פי שהוא מכבד את ראש ארגון המורים ומזכ"לית הסתדרות המורים, רן ארז ויפה בן דויד, הוא "אינו מוצא שום סיבה" לשביתה הצפויה במערכת החינוך. "אנחנו מופתעים מהאגרסיביות בתקשורת ומהצעדים שננקטים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully