וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מאל-אקצא: משתף פעולה עם המשטרה נתפס - והותקף

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 15:50

בסרטון שהגיע לידי וואלה! מתוך המסגד בהר הבית נראה גבר לאחר שהוכה, משום שהפלסטינים גילו כי הוא שולח לכוחות הביטחון הישראליים תמונות מתוך המתחם. בתיעוד הוא הודה כי שם המפעיל שלו הוא איציק ושהעביר לו ויזואליה

בווידאו: תיעוד של פלסטיני שנחשד כמשתף פעולה עם ישראל הותקף באלימות בהר הבית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מתפלל במסגד אל-אקצא הותקף היום (ראשון) על ידי ההמון, לאחר שנחשף כי משתף פעולה עם כוחות הביטחון הישראליים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! הוא נראה אחרי שנפגע בפניו וכשהוא מודה ששמו של המפעיל שלו הוא איציק, ושלח אליו תמונות מתוך המתחם.

תקיפת משתף הפעולה במסגד בהר הבית מגיע ברקע המתיחות בירושלים בעקבות קיום מצעד הדגלים. כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב מאבטחים את המצעד שייצא ממרכז העיר. המצעד השנוי במחלוקת צפוי לעבור דרך שער שכם ורחוב הגיא, ולהסתיים בכותל. זאת, על רקע איומים מצד פלסטינים בשטחים וברצועה.

מצעד הדגלים סמוך לשער העתיקה 29 במאי 2022. רויטרס
מצעד הדגלים בעיר העתיקה. היום/רויטרס

לקראת האירוע גויסו שלוש פלוגות מילואים של מג"ב וכן מערך המילואים. הכוחות החלו להיפרס בבירה כבר אתמול ואבטחו שורה של אירועים לציון יום ירושלים, בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

כמה עשרות יהודים עלו הבוקר להר הבית, בהם חבר הכנסת איתמר בן גביר, המלווה באבטחה כבדה. מוקדם יותר כמה עשרות פלסטינים התבצרו באחד המסגדים והחלו ליידות חפצים לעבר כוחות המשטרה, שפיזרו את המתפרעים והרחיקו אותם ממסלול העלייה של היהודים להר. כמה פלסטיניות עמדו ברחבה וקראו קריאות מחאה נגד העולים, ונרשם גם ירי זיקוקים.

במהלך הבוקר ביצעה המשטרה כ-20 מעצרי מנע של חשודים ברחבי הארץ, ומנעה ממספר אוטובוסים ועליהם עשרות צעירים מאזור אום אל פאחם להגיע לירושלים, בחשד שתכננו להפריע לאירוע. כמו כן, המשטרה עצרה כמה מתפרעים ועיכבה מספר מעורבים בעימותים שהתפתחו בין המבקרים לכוחות הביטחון, שכללו השלכה של בקבוקים וכיסאות בשטח הר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully