וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר פוטין כבר מת והוחלף בכפיל - טוענים ראשי סוכנות הביון הבריטית

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 11:50

מותו של המנהיג הרוסי יישמר בסוד "במשך שבועות, אם לא חודשים", כך מעריכים מקורות מודיעין על רקע ההשערה הגוברת כי פוטין "חולה מאוד" ומקבל טיפול נגד סרטן

בווידאו: פוטין ביקר פצועים מהמלחמה באוקראינה/צילום: רויטרס

על רקע ספקולציות לגבי בריאותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מקורות ב-MI6, סוכנות הביון הבריטית, טוענים כי ייתכן שהמהנהיג הרוסי כבר הלך לעולמו. ב"דיילי סטאר" הבריטי מדווח שייתכן כי נעשה שימוש בכפיל של פוטין בהופעותיו האחרונות, שכן בכירי הקרמלין נחושים להסתיר את מותו בניסיון להיצמד לשלטון.

כבר תקופה ארוכה רצות השמועות שמצבו הבריאותי של פוטין הלך והידרדר בחודשים האחרונים, כאשר פניו נראים נפוחים והעלו חשד שהנשיא הרוסי בן ה-69 סובל מסרטן דם.

לפי הדיווח, מקורות בכירים ב-MI6 אמרו שפוטין היה חולה במצב קשה לאחרונה, אך ככל הנראה אם הוא מת - הדבר יוסתר. הופעותיו האחרונות בתקשורת ככל הנראה תועדו מראש, אמר המקור, תוך שהוא משער כי בהופעתו של פוטין במצעד יום הניצחון במוסקבה מוקדם יותר החודש יתכן שהוא הוחלף בכפיל.

על פי המקור המודיעיני: "פוטין חולה מאוד וכשהוא ימות - מותו יישמר בסוד במשך שבועות, אם לא חודשים. קיימת גם אפשרות שהוא למעשה כבר מת - לא ניתן לדעת באמת. ההערכה בקרב אנשי המודיעין היא שפוטין השתמש בעבר בכפילים כשהוא לא היה במצב גופני טוב ויכול להיות שהקרמלין עושה זאת כעת שוב".

המקור המשיך והסביר ש"פוטין עומד בראש קבוצה קטנה של בכירים שנאמנים לו לחלוטין. החשש האמיתי (עבור מקורביו) הוא שברגע שיוכרז רשמית על מותו עלולה להיות הפיכה בקרמלין וגנרלים רוסים ירצו לסגת מאוקראינה. מותו של פוטין ישאיר את מקורביו חסרי אונים ופגיעים ולכן יש להם אינטרס מובהק לומר שפוטין חי - כאשר יכול להיות שההיפך הוא הנכון".

הדעה הרווחת בקרב מומחים לענייני רוסיה וגורמי מודיעין היא שפוטין נוטל סטרואידים או מקבל טיפול נגד סרטן שגרם לו להיראות נפוח. לפני כשבועיים, אוליגרך רוסי עם קשרים הדוקים לקרמלין אמר שפוטין "חולה מאוד בסרטן דם" ואף עבר ניתוח לפני הפלישה לאוקראינה.

ראש המודיעין הצבאי האוקראיני האלוף קירילו בודאנוב טען גם הוא שפוטין חולה במחלת הסרטן והמומחית לענייני רוסיה פיונה היל, שפגשה את פוטין בעבר, אמרה שהוא "לא נראה כל כך טוב" ויכול להיות שהוא לוקח "מינונים גבוהים של סטרואידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully