וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין ב"יום הניצחון": "המערב תיכנן לפלוש לאדמה שלנו, ההחלטה על המבצע היתה נכונה"

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 12:02

פוטין אמר במהלך נאומו ב"יום הניצחון" בכיכר האדומה במוסקבה לציון 77 שנה לניצחון של הסובייטים על גרמניה הנאצית, כי המערב לא רצה להקשיב לרוסיה. עם זאת, הנאום בן 11 הדקות ביום ה-75 לפלישה לאוקראינה לא סיפק רמזים להתקדמות המלחמה

בווידאו: חגיגות “יום הניצחון” בכיכר האדומה במוסקבה 2022/רויטרס

צפו בתמונות מ"יום הניצחון" בכיכר האדומה

AP, ASSOCIATED PRESS

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שני) במהלך נאומו ב"יום הניצחון" בכיכר האדומה במוסקבה לציון 77 שנה לניצחון של הסובייטים על גרמניה הנאצית, כי המערב לא רצה להקשיב לרוסיה והיו לו תוכניות אחרות במקום זאת.

"המערב תיכנן לפלוש לאדמה שלנו", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי נאט"ו מציב איומים על גבולותיה של רוסיה. "מבצע מיוחד היה ההחלטה הנכונה והמתבקשת. אתם עכשיו נלחמים על ביטחונה של רוסיה", הוא אמר לקהל ההמונים שהתאסף בכיכר.

"כתף אל כתף, חיילים וקצינים עומדים כאן מאזורים רבים של המולדת הענקית שלנו, כולל אלה שהגיעו היישר מדונבאס, מאזור המלחמה. אנו זוכרים כיצד האויבים של רוסיה ניסו להשתמש נגדנו בטרור בינלאומי. הם ניסו לזרוע עוינות דתית והבינלאומית כדי לשבור אותנו, להחליש אותנו מבפנים, אבל הם נכשלו".

יום הניצחון במוסקבה, 9 במאי 2022. רויטרס
יום הניצחון במוסקבה, 9 במאי 2022/רויטרס

"היום, הלוחמים שלנו בעלי רקע אתני מגוון נלחמים יחדיו בקרב. הם מגנים זה על זה מכדורים ורסיסים, כמו אחים, וזאת החוזקה של רוסיה. האובדן של הכוחות הרוסיים הוא טרגדיה בעבור כולנו - אך אובדן שאין לו תחליף למשפחות. לרוסיה! לניצחון!"


פוטין אמר כי האויבים ניסו להשתמש בטרוריסטים נגד רוסיה וכי המתנדבים והלוחמים בדונבאס נלחמים בעבור המולדת שלהם. "אני מבטיח לעזור למשפחות הפצועים וההרוגים", הוא הדגיש.

פוטין אמר גם כי יוצאי צבא אמריקנים לא הוזמנו לחגיגות השנה במוסקבה. במהלך הנאום שררה דקת דומייה לזכר המתים בקרב, ובסופו נשמע ירי של כבוד ומוזיקה פטריוטית החלה להתנגן.

הנאום בן 11 הדקות ביום ה-75 לפלישה לאוקראינה לא סיפק רמזים להתקדמות המלחמה ולא ציין כמה זמן היא צפויה להימשך.

פוטין הרבה בנאומו להשוות את המלחמה לאתגר שעמו התמודדה ברית המועצות כשאדולף הילטר פלש אליה ב-1941.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בתגובה כי רוסיה מכינה "שחזור עקוב מדם של הנאציזם" באוקראינה. הוא הוסיף כי המדינה שלו תנצח במלחמה מול רוסיה ולא תוותר על אף שעל. "ביום של הניצחון על הנאצים, אנחנו נלחמים בעבור ניצחון חדש. הדרך קשה, אך אין לנו ספק שננצח", הוא אמר.

זלנסקי אמר כי האוקראינים הם עם חופשי שנלחם להגן על האדמה שלו "פעמים רבות בהיסטוריה". "אין אזיקים שיכולים לרסן את הרוח החופשית שלנו. אין כובש שיכול לזרוע זרעים באדמה החופשית שלנו. אין פולש שיכול לשלוט בעם החופשי שלנו. במוקםד או במאוחר ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully