וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיתוי רגיש פוליטית: הממשלה תאשר יותר ממיליארד שקלים לחיזוק ירושלים

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 8:16

אחרי כמה שנים בהן החלטות הממשלה ליום ירושלים היו מצומצמות בשל היעדר התקציב וממשלות המעבר, יאושרו בין היתר, תוכנית חומש כלכלית חדשה לבירה ותוכנית להרחבת הפעילות של עמותת אלע"ד שתכלול חפירת מנהרה חדשה סמוך להר הבית

עליית מבקרים להר הבית. (צילום: דוברות המשטרה)/מעריב

הממשלה תאשר היום (ראשון) שורה של החלטות לחיזוק ירושלים בעלות של יותר ממיליארד שקלים בניהן תוכנית חומש כלכלית חדשה בעלות של 625 מיליון שקלים והרחבת פעילות עמותת הימין אלע"ד במזרח העיר. התוכניות יאושרו בישיבה שתיערך בקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם.

לאחר כמה שנים בהן החלטות הממשלה ליום ירושלים היו מצומצמות בשל היעדר התקציב וממשלות המעבר, מדובר בבשורה משמעותית לירושלים. הממשלה תצביע על תוכנית חומש כלכלית חדשה לתחבורה בירושלים בעלות של 360 מיליוני שקלים הכוללת 110 מיליון שקלים לקידום שבילי אופניים בעיר ו-200 מיליון שקלים לקידום תחבורה ציבורית בעיר. עוד תאשר הממשלה תוספת של 20 מיליון שקלים לשחזור בית הכנסת "תפארת ישראל" - בית כנסת הנמצא ברובע היהודי שנחרב במלחמת העצמאות, ובנייתו המחודשת החלה בשנת 2014.

על אף העיתוי הרגיש בשל המתיחות הביטחונית והמדינית סביב מצעד הדגלים עוד החלטה שתעלה לאישור היא תוכנית "שלם" בעלות של 16 מיליון שקלים. התוכנית כוללת העברת תקציב למתחם "שלם" - מרכז המבקרים של עיר דוד השייך לעמותת אלע"ד הפועלת להתיישבות במזרח ירושלים, וכן חציבת מנהרה חדשה, מנהרת העופל, סמוך להר הבית.

הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
ינתן תקציב לחציבת מנהרה חדשה סמוך להר הבית/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

עוד אחת מההחלטות הבולטות שהממשלה תקבל היא הקמת תוכנית "לביא" - תוכנית המשך לתוכנית היובל שאושרה בשנת 2016 לרגל 50 שנה לשחרור ירושלים. התוכנית החדשה, בעלות של 625 מיליון שקלים, תאושר לחמש השנים הקרובות ותכלול פיתוח תיירות והייטק בעיר ותשקיע גם בפיתוח האקדמיה. בנוסף, תמשיך לקדם את העברת מכללת צה"ל לירושלים כמו שהוחלט בתוכנית הקודמת.

הממשלה תנסה גם לטפל בכפר "עקב" הנמצא מעבר לגדר ההפרדה צפונית לירושלים וסובל מהזנחה מצד הרשויות הישראליות ומחסור חמור של 150 כיתות לימוד. הממשלה איתרה שטח פוטנציאלי אליו פלשו מוסדות חינוך של אונר"א (גוף של האומות המאוחדות העוסק במתן שירותים לפליטים פלסטינים) השייך לקק"ל וניתן לבנות בו כ-48 כיתות. הממשלה תנסה להקצות את השטח לכפר אך זה יותנה בפינוי הפולשים.

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
למרות המתיחות הביטחונית והמדינית סביב מצעד הדגלים תעלה לאישור תוכנית "שלם"/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, תאושר תוכנית אב לאסטרטגיית אנרגיה בעלות של 60 מיליון שקלים שתכלול פיילוט של הקמת פאנלים סולאריים בבתי קברות כדי לנצל את השטח הריק לחשמל ירוק ותוכנית לטיפול בפסולת וצמצום זיהום אוויר בעלות של 30 מיליון שקלים.

מארגון הארכיאולוגים עמק שווה נמסר: "התכנית שממשלת ישראל צפויה לאשר מחר אינה תכנית שלם, אלא תכנית אלע"ד. ממשלת ישראל תשקיע מיליוני שקלים רבים בפיתוח תיירות לקידום אידיאולוגיה של עמותת המתנחלים הקיצונית. אנחנו מצפים ממשלת ה"שינוי" להפסיק את מערכת היחסים הזו שיחד עם הרכבל נועדה לשנות לחלוטין את סיפורה ונופיה של ירושלים. במקום עיר מגוונת ורב תרבותית נקבל ירושלים שמורשתה הופרטה לעמותה יהודית-מתנחלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully