וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הנחה שמצעד הדגלים יתקיים כסדרו - יסתיים בכותל ולא יעבור בהר הבית

עודכן לאחרונה: 27.5.2022 / 15:03

ראש הממשלה עודכן אודות ההיערכות המשטרתית המוגברת לקראת אירועי יום ירושלים בראשון הקרוב. הוא הוסיף כי הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל, ומסר כי "התייעצויות בנושא יתקיימו באופן שוטף". גנץ: "בשנה שעברה חמאס ירה רקטות, הפעם הוא יהיה מספיק נבון כדי להימנע מכך"

בווידאו: מצעד הדגלים בירושלים/צילום: ראובן קסטרו, רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם היום (שישי) כי מצעד הדגלים, שייערך בירושלים ביום ראשון הקרוב, יתקיים כסדרו ולפי המתווה המתוכנן; לפיכך, יסתיים בכותל ולא יעבור בהר הבית. זאת, בתום עדכון מבצעי שעבר רה"מ לקראת יום ירושלים.

בנט קיבל עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לקראת האירועים, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח. בדיון השתתפו השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וגורמים נוספים. רה"מ הורה כי הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל, ומסר כי "הערכות מצב והתייעצויות בנושא יתקיימו באופן שוטף, בכל הדרגים, במשך סוף שבוע ובמהלך יום ראשון".

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הדגלים לקראת יום ירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ הביע בשיחה עם פעילי המפלגה את תמיכתו במצעד הדגלים. "אנחנו רשאים ויכולים לעשות בעיר הבירה שלנו איזה מצעד שאנחנו רוצים", טען, "אין לנו כוונה להפר שום סטטוס קוו בהר הבית. המשטרה שם כדי למנוע מאנשים להצטרף ולייצר חיכוך מכוון". הוא קרא "להימנע מכל פרובוקציה בדרך" והזכיר את מבצע שומר החומות, שפרץ בשנה שעברה. "חמאס לא יאיים על הריבונות שלנו", מסר, "בשנה שעברה חמאס החליט לירות רקטות במה שהתחיל את שומר החומות, מבצע שמצער שקרה, ואני מניח שהפעם הוא יהיה מספיק נבון להימנע מזה".

את הדברים אמר בזום עם פעילי המפלגה שבמהלכו התייחס גם למצב הפוליטי ולמתיחות בקואליציה עם חבר המפלגה, ח"כ מיכאל ביטון. גנץ אמר כי "כחול לבן לא חוששת מבחירות, אנחנו מאמינים בכוח שלנו אנחנו חושבים שנתחזק ונגדל, אבל כחול לבן לא רוצה בחירות כי עם ישראל לא צריך בחירות ונעשה הכל כדי לשמור על הממשלה הזו".

מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
אלפי שוטרים יאבטחו. מצעד הדגלים, אשתקד/ראובן קסטרו

מצעד הדגלים צפוי לעבור בירושלים ביום ראשון. אמש, שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, שוחח בטלפון עם השר בר-לב והביע בפניו דאגה לגבי מצעד הדגלים וחשש כי הוא עלול להביא להסלמה בירושלים ובשטחים, כך אמר פקיד ישראלי בכיר. במקביל, חמאס והג'יהאד האסלאמי קיימו פגישת חירום.

3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן, שלוש פלוגות מילואים של מג"ב יגויסו ומערך המילואים יוכנס לכוננות מידית. הכוחות נפרסו בירושלים ומאבטחים שורה של אירועים בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully