וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בירושלים לקראת מצעד הדגלים: חמאס והג'יהאד האסלאמי יקיימו פגישת חירום

נציגי הארגונים ייפגשו הערב ברקע ההיערכות למצעד הדגלים בירושלים ובצל איומו של הנייה בהסלמה אם המצעד יצא לפועל. כבר מהיום המשטרה מתגברת את כוחותיה והעלתה את רמת הכוננות לגבוהה ביותר - גם בערים מעורבות מחשש למהומות. כמו כן מג"ב יגייסו 3 פלוגות מילואים לתגבור

בווידאו: פלסטינים עם דגלי חמאס מפגינים בהר הבית/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

חמאס והג'יהאד האסלאמי יקיימו פגישת חירום היום (חמישי) בשעה 17:00. זאת, ברקע ההיערכות למצעד הדגלים שיתקיים ביום ראשון בירושלים ובצל איומו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בהסלמה אם המצעד יצא לפועל.

המשטרה הודיעה כי תתגבר כוחות בירושלים ובשער שכם לקראת המצעד. בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול, הורה המפכ"ל קובי שבתאי על מעבר הכוחות לכוננות הגבוה ביותר בירושלים ובערים המעורבות.

הוחלט כי 3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן הוחלט על גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית. הכוחות יפרסו בירושלים החל ממחר ויאבטחו שורה של אירועים בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תגבור כוחות החל ממחר. מצעד הדגלים בשנה שעברה/ראובן קסטרו

"יש קריאות של מתנחלים לפרוץ למסגד אל-אקצא ולארגן מצעד של דגלים", אמר הנייה בתחילת השבוע. "אני אומר בבירור ומזהיר את האויב מביצוע פשעים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה המערבית לא יסכימו ולא יקבלו את מעבר השטויות היהודיות הללו במסגד אל-אקצא".

עוד הוסיף הנייה כי "ההחלטה שלנו ברורה ולא תהיה חזרה ממנה. נאבק בכל האפשרויות ולא נתיר את חילול מסגד אל-אקצא, או את ההתנשאות נגד עמנו ברחובות ירושלים, בגדה המערבית ובתוך ישראל". המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, חיזק את דבריו של הנייה והוסיף כי "אנחנו צריכים להיות בכוננות, למלא את המשימה שלנו ולהכריז לעולם כולו שאין לנו מלבד ירושלים".

עוד בוואלה!

חמאס מאיים: "לא נאפשר למצעד הדגלים לחלל את אל-אקצא"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר במהלך מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הודיע שישתתף. בן גביר/ראובן קסטרו

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הודיע כי יעלה להר הבית חרף המתיחות. המצעד עורר גם מחלוקת בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, אז נרשם ויכוח על המתווה לאחר שהשר לביטחון הפנים עמר בר לב אישר לצועדים לעבור דרך שער שכם. שרי מרצ מחו על ההחלטה וכינו אותה פרובוקטיבית, בעוד שרי תקווה חדשה הביעו תמיכה במתווה.

"למה צריך מצעד דגלים במזרח ירושלים? עם דגל ישראל על אפם וחמתם של הערבים במזרח ירושלים?", תהה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ונענה על ידי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שהשיבה: "כמו שצריך". ראש הממשלה נפתלי בנט טען כי מדובר במסורת. "עובדתית במשך 30 שנה המצעד עובר באותם מקומות. רק בשנה שעברה ראש הממשלה לשעבר התקפל בגלל איומי חמאס וראינו מה קרה - ירי טילים מעזה לישראל", אמר בנט, והדגיש כי כל גורמי הביטחון ממליצים לקיים אותו באותו המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully