וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על המשבר הפוליטי: "נראה שח"כ זועבי בדרך חזרה, הממשלה תצלח את כל המשברים"

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 12:25

רה"מ אמר כי "זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים". בד בבד, בישיבת הממשלה התעוררה עוד מחלוקת, הפעם על מצעד הדגלים. שרי מרצ: "מעבר המצעד בשער שכם - פרובוקציה"; שאשא ביטון: "שיח אבסורדי". בנט על חוק "ממדים ללימודים": "יש סדקים גדולים באופוזיציה"

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למשבר הפוליטי/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא מאמין שח"כ ג'ידא רינוואי-זועבי, שהכריזה בשבוע שעבר על פרישה מהקואליציה, נמצאת "בדרך חזרה", וכי "הדברים נראים בסך הכול חיוביים".

בנט הפציר בשרים שלא לפעול מתוך מחשבה על בחירות קרבות. "כשיש אי-יציבות כזו אז כולם מתחילים לגלגל בראש חשיבה על בחירות וזה לא טוב, כי ברגע שחושבים על בחירות מתחילים להפנות חלק מהאנרגיה לכיוונים פחות חיוביים, צופה פני הבייס - ואז זו נבואה שמגשימה את עצמה", אמר בנט, והדגיש כי "הממשלה הזו לא תצליח לעמוד בטלטלות לשמאל וימין - היא צריכה פשוט להמשיך לעשות את מה שטוב. מטוטלת הבייסים היא מסוכנת".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 22 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט בישיבת הממשלה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גם לפני כן, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס בנט לטלטלות בקואליציה. "אם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי - סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע. זו המשמעות של פשרה. זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים", אמר, "אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב - הממשלה תצלח את כל המשברים".

היום בצהריים, אחרי ישיבת הממשלה, ח"כ רינוואי-זועבי תיפגש עם יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד, כדי לדון בדרכים לפתרון המשבר. בסוף השבוע היא נפגשה עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס ועם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והעבירה דרכם מסרים חיוביים, לפיהם היא לא תתמוך בהפלת הממשלה ולא תצטרף לאופוזיציה בהצעה לפיזור הכנסת. בקואליציה מאמינים שניתן יהיה להגיע עם רינאווי-זועבי להבנות על המשך שיתוף פעולה נקודתי תמורת דרישות שהציגה לתוכניות ותקציבים לחברה הערבית.

עוד בוואלה!

סקר: מרצ לא תעבור את אחוז החסימה אם הכנסת תתפזר, בן גביר יקבל חמישה מנדטים לבדו

לכתבה המלאה

בפתח ישיבת הממשלה הגיב בנט גם למחלוקת עם האופוזיציה על חוק "ממדים ללימודים", והבהיר כי מחר הקואליציה תעלה את החוק להצבעה. "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה - פשוט ייתקעו ללא מענה", אמר בנט, "אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם. אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל".

"הגשם יורד בשני הצדדים, גם באופזיציה הסדקים גדולים", אמר בנט בחלק הסגור של הישיבה. "אבל אנחנו צריכים להחזיק ממשלה. הסיכוי שתהיה שבירה באופזיציה גדול ולכן אנחנו צריכים להשתדל לא לתקוע בעין זה של זה".

בתוך כך, הממשלה תאשר היום לראשונה הקמת ועדת שרים מיוחדת לענייני זיקנה והזדקנות האוכלוסיה, שתטפל בסוגיות הנוגעות לאוכלוסיה המובחרת בישראל. בקרש ועדת השרים יעמדו שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, והיא תהיה אמונה על קידום תוכנית עבודה ממשלתית מתואמת בסוגיות השונות הנוגעות לאזרחים ותיקים כמו סיעוד, בדידות ותעסוקה וגיבוש מדיניות ממשלתית להיערכות להזדקנות האוכלוסיה. אוכלוסיית המבוגרים בישראל מונה כיום כ-1.2 מיליון אזרחים, בעוד תוחלת החיים הממוצעת נמצאת במגמת עלייה מתמדת, ועומדת כיום על 82.9 שנים.

עימות בממשלה על מצעד הדגלים

בישיבת הממשלה נרשם ויכוח בין השרים בעניין מתווה "מצעד הדגלים", לאחר שבשבוע שעבר אישר השר לביטחון פנים עמר בר-לב לצועדים לעבור דרך שער שכם. שרי מרצ מחו על ההחלטה וכינו אותה פרובוקטיבית, בעוד שרי תקווה חדשה הביעו תמיכה במתווה.

"למה צריך מצעד דגלים במזרח ירושלים? עם דגל ישראל על אפם וחמתם של הערבים במזרח ירושלים?", תהה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ונענה על ידי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שהשיבה: "כמו שצריך". ראש הממשלה נפתלי בנט טען כי מדובר במסורת. "עובדתית במשך 30 שנה המצעד עובר באותם מקומות. רק בשנה שעברה ראש הממשלה לשעבר התקפל בגלל איומי חמאס וראינו מה קרה - ירי טילים מעזה לישראל", אמר בנט, והדגיש כי כל גורמי הביטחון ממליצים לקיים אותו באותו המסלול.

עיסאווי פריג', שבתרבות חדרה 
19.06.21. שלומי גבאי
מחה על מתווה מצעד הדגלים. פריג'/שלומי גבאי

שאשא-ביטון טענה כי כל הוויכוח הוא בגדר "אבסורד", כלשונה. "אני רוצה להגיד, גם בהתייחס למה שקורה בקמפוסים, שכל השיח הזה הוא אבסורד. דגל ישראל במדינת ישראל צריך להיות מונף בכל מקום. מה השאלה בכלל? באף מדינה אין דילמה כזו. זה הדגל שלנו ואנחנו צריכים להניף אותו בגאווה בכל מקום", אמרה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, טענה לעומתה כי זו אינה הסיבה לביקורת. "סליחה, אין ויכוח על עצם הנפת הדגל והגאווה בדגל. אני לא רוצה להיכנס לויכוח כן או לא מצעד גדלים, כי זו שאלה אחרת, אבל שלא ישתמע כאן כאילו מישהו מתנגד להנפת הדגל", הדגישה זנדברג. "הסיפור הוא מצעד הדגלים במקומות שהוא עובר בהם והפרובוקציה הפוליטית שהוא מייצר. לא הנפת הדגל".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully