וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מרצ לא תעבור את אחוז החסימה אם הכנסת תתפזר, בן גביר יקבל חמישה מנדטים לבדו

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 11:04

לאחר הודעת ח"כ זועבי, מרצ בסכנת מחיקה. לפי סקר 103FM, גוש נתניהו מתחזק, אך עדיין לא מצליח לקבל 61 מנדטים. ריצה נפרדת של סמוטריץ' ובן גביר תחזק את כוחם המשותף במנדט, אך על חשבון הליכוד. העבודה מתחזקת, רע"ם שומרת על כוחה. האם בנט וסער עוברים את אחוז החסימה?

בווידאו: ג'ידא רינאווי זועבי יצא למפגינים מול ביתה/צילום: יואב איתיאל

לו הבחירות לכנסת הבאה היו נערכות היום, מרצ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה - כך עולה מסקר מנדטים של 103FM שפורסם הבוקר (ראשון) בתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב. עוד עולה כי אף אחד ממנהיגי המפלגות לא אוחז ברוב הדרוש להקמת קואליציה.

לפי התוצאות, גוש תומכי נתניהו מגיע ל-60 מנדטים, כשלליכוד 36 מושבים, "הציונות הדתית" של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 9, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים. בצד השני של המפה הפוליטית, יש עתיד ויאיר לפיד מובילים את גוש מתנגדי נתניהו עם 18 מנדטים - נתון נמוך בהשוואה לסקרים קודמים, ואחריו העבודה וכחול לבן עם 8 מנדטים כל אחת, ימינה עם 6, ישראל ביתנו עם 5, ותקווה חדשה ורע"ם עם 4 מנדטים כל אחת. סך כל המפלגות האלה, המרכיבות את הקואליציה כיום, עומד על 53 מנדטים. הרשימה המשותפת, שלא משתייכת לאף אחד מהגושים, זוכה בסקר ל־7 מנדטים.

בד בבד, לפי הסקר, אם רשימת "עוצמה יהודית" תרוץ בבחירות הבאות בנפרד מסיעת "הציונות הדתית", הוא יזכה בחמישה מנדטים. במקרה כזה, גוש תומכי נתניהו דווקא קטן: הליכוד ויהדות התורה מאבדות מנדט, בעוד יש עתיד עולה במנדט.

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי. ראובן קסטרו
הפרישה תשפיע על המצביעים? ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי/ראובן קסטרו

לפי הסקר, מרצ זכתה ל-2.5 אחוזי תמיכה. זאת, ברקע הכרזתה של חברת הכנסת של המפלגה, ג'ידא רינאווי זועבי, על פרישה מן הקואליציה. "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה", כתבה במכתב ששלחה לבנט ולפיד ביום חמישי האחרון.

זועבי לא עידכנה מראש את יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ על החלטתה ובמרצ למדו על כך מהתקשורת. גם המכתב ששלחה לבנט ולפיד נשלח קודם כל לתקשורת ורק אז ללשכות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

את הסקר ערך עבור 103fm מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. הוא נערך בהשתתפות 508 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה - יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully